كارشناس فلسطینی: رژیم صهیونیستی ضعف های نظامی امنیتی خود را مخفی می كند

غزه – ایرنا - « توفیق ابوشومر» كارشناس و نویسنده فلسطینی تاكید كرد: رژیم صهیونیستی تلاش می كند ضعف های بزرگ ارتش و نیروهای امنیتی این رژیم را مخفی كند تا افكارعمومی در فلسطین اشغالی كه نگران جنگ آینده است از واقعیت ها آگاه نشود.

این كارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: درخواست صهیونیست ها در گزارش های مختلف برای استفاده از تجربه های حمله همه جانبه اخیر و جنگ 51 روزه علیه نوار غزه، بهترین دلیل بر وجود خللی بزرگ در حوزه عملكرد نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینكه « رژیم صهیونیستی تلاش می كند از اعتراف به شكست در جنگ 51 روزه علیه غزه فرار كند»، خاطرنشان كرد : بازی با الفاظ و تعبیر از شكست در جنگ علیه غزه به « ضعف و كاستی در جنگ» واقعیت ها را تغییر نخواهد داد.

ابوشومر تصریح كرد: رژیم صهیونیستی پس از برقراری آتش بس، بلافاصله درصدد تحلیل و ارزیابی این تجربه جنگی برآمد و براین اساس شاهد جابجایی ها و عزل و نصب های افسران عالی رتبه گردان ها و یگان های ویژه ارتش صهیونیستی هستیم كه در برخی موارد موجب تمسخر فرماندهان صهیونیست شد.

این نویسنده فلسطینی با بیان اینكه « فلسطینی ها باید برای یافتن راهكارهای جدید دفاع و مقاومت اندیشه كنند و از

سخنرانی ها و بیان مواضع احساسی فاصله بگیرند»، اظهارداشت: در وهله اول باید نحوه تفكر نظامی امنیتی دشمن صهیونیستی و ارتش آن كه معروف به استفاده از تاكتیك های سریع است، بررسی شود.

كارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با تاكید به اینكه دراین مرحله با تغییرات وتحولاتی عمیق و گسترده مواجه هستیم، گفت: رژیم صهیونیستی خود را برای مرحله پس از جنگ غزه یعنی رویارویی با حزب الله لبنان آماده می كند.

وی به رزمایش های مستمر ارتش صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی وجنوب لبنان و جابجایی فرماندهان این ارتش اشاره كرد و افزود كه هدف رژیم صهیونیستی استفاده از جنگ شكست خورده علیه نوار غزه برای مقابله با خطرها و تهدیدهای در جنوب لبنان و رویارویی با حزب الله است.

ابوشومر خاطرنشان كرد: ارتش صهیونیستی برآوردی از قدرت و آمادگی حزب الله لبنان و توان آن برای پیشروی در فلسطین اشغالی دارد كه موجب نگرانی سركردگان نظامی، امنیتی و سیاسی آن شده است و حتی تخلیه شهرك های صهیونیست نشین در حاشیه مرزها را در دستور كار خود قرار داده اند.

« سیدحسن نصرالله» دبیركل حزب الله لبنان در گفت وگوی با شبكه المیادین با اشاره به اینكه موشك های پیشرفته فاتح 110 برای مقاومت لبنان قدیمی شده است ، گفت كه مقاومت سلاح هایی در اختیار دارد كه حتی به ذهن دشمن صهیونیستی خطور نمی كند.

دبیركل حزب الله تاكید كرد كه نیروهای مقاومت لبنان توانایی دارند تا منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی و حتی فراتر از آن پیشروی كنند و توانایی های مقاومت منحصر به موشك ها نخواهد بود.

ابوشومردر ادامه گفت وگو با ایرنا در باره علت نگرانی صهیونیست ها بویژه شهرك نشینان گفت: افكار عمومی رژیم صهیونیستی از واقعیت های نظامی و امنیتی بویژه شرایط خطرناك ارتش این رژیم آگاه نیست و تنها هنگام بروز اختلافات شدید میان سركردگان صهونیست برخی اطلاعات فاش می شود.

وی افزود: مقامات رژیم صهیونیستی همواره درصدد توطئه چینی برای حذف یكدیگر از صحنه هستند و به همین دلیل اسرار یكدیگر وحتی دستگاه های نظامی ، سیاسی و امنیتی را فاش می كنند كه مهمترین نتیجه و پیامد آن افشای ناتوانی های این رژیم و دامن زدن به نگرانی صهیونیست ها است.

كارشناس مسائل رژیم صهیونیستی خاطرنشان كرد: زمانی كه یك رسوایی بزرگ در اسراییل بوجود می آید ، رقبا آن را بسرعت با كمك رسانه های وابسته به خود با افكار عمومی در میان می گذارند و شاید ناخواسته واقعیت های رژیم صهیونیستی را افشا می كنند.

خاورم *(3)*390* 387* 1324