۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 81471992
T T
۰ نفر
تجمع طلاب و روحانیون قم در دفاع از ساحت پیامبر اسلام(ص)

قم - ایرنا - تجمع طلاب و روحانیون در دفاع از ساحت پیامبر اكرم(ص) و محكومیت اقدام هتاكانه نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو'، روز سه شنبه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حیاط مدرسه علمیه فیضیه قم مملو از طلاب و استادانی بود كه برای محكومیت اهانت به ساحت رسول مهر و محبت حضرت محمد(ص) گردهم آمده بودند تا این اقدام را محكوم كنند.

در این تجمع، طلاب با سردادن شعارهایی اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار كاریكاتوری در اهانت به پیامبر اسلام محكوم كردند.

«لبیك یا محمد(ص)»، «الله اكبر»، «لا اله الا الله / آمریكا، اسراییل عدوالله»، «الله اكبر، خامنه ای رهبر»، «سكوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» از جمله شعارهایی بود كه در این تجمع سر داده شد.

طلاب همچنین یكپارچه شعار «لبیك یا محمد»، «مرگ بر كاریكاتوریست مزدور»، «فداك یا رسول الله» و «مرگ بر داعش آمریكایی» سر دادند.

این تجمع با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد سعیدی» تولیت آستان حضرت معصومه(س) و امام جمعه موقت قم همراه بود.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو در شماره جدید خود اقدام به درج مجدد یك كاریكاتور توهین آمیز نسبت به پیامبر مكرم اسلام كرده است.

این اقدام نشریه فرانسوی به بهانه تاكید بر آزادی بیان پس از آن كه چند فرد مسلح اخیرا به دفتر این نشریه حمله كردند، انجام شده و خشم میلیون ها مسلمان در سراسر جهان را برانگیخته است.

در پی این اقدام صدها تجمع اعتراض آمیز در كشورهای مختلف اسلامی از جمله ایران برگزار شده است و مسلمانان خشم و انزجار خود را از این اقدام شنیع به نمایش گذاشتند. ك/3

7408 / 553