۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81474037
T T
۰ نفر

تئاتر فجر بستری برای اتحاد همه افراد جامعه است

۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81474037
تئاتر فجر بستری برای اتحاد همه افراد جامعه است

تهران- ایرنا- دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، هنر را فراگیرترین زبان برای بیان دغدغه ها، آسیب ها و مشكلات عمومی جامعه دانست و گفت: جشنواره تئاتر فجر بستری برای اتحاد و همدلی میان همه افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، اردشیر صالح پور عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه عكس و پوستر سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان افزود: تئاتر به عنوان مادر هنرها، نقش مهمی در رشد فرهنگی و تحولات تمدنی در جهان داشته است.

وی ادامه داد: هنری مانند عكاسی و گرافیك نیز علاوه بر آنكه در درون اجراهای نمایشی یاری گر هنرمندان تئاتر است؛ به عنوان رسانه هایی مجزا می توانند در بیان مفهوم یك اثر تئاتری به مخاطبان كمك كنند.

صالح پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه عكس و پوستر تئاتر همزمان با جشنواره تئاتر فجر طی یك دهه اخیر اظهار كرد: عكاسی و طراحی پوستر و بروشور به عنوان زبان هنرهایی در شاخه تجسمی هستند كه در ارتباط گیری مخاطب با اثر تئاتری و همچنین القای پیام و هدف یك اثر نماشی نقش بی بدیلی ایفا می كنند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر، اولین برخورد مخاطبان با اثر تئاتری را پوستر و بروشور یك نمایش دانست و گفت: زبان تصویر و نگاه هنرمندانه كه توسط عكاسان و طراحان گرافیك در كنار تولید یك اثر نمایشی در مواجهه با مخاطبان قرار می گیرد، می تواند به ارتباط گیری تماشاگران با آن اثر تئاتری كمك كند.

صالح پور همراهی دیگر هنرمندان در شاخه هنرهای تجسمی را با تئاتر، امری لازم دانست و افزود: بی شك عكاسی و طراحی پوستر در ثبت خاطرات تئاتر و تاریخ هنرهای نمایشی یك كشور موثر هستند و خوشحالیم كه خلاقیت هنرمندان عرصه تجسمی با هنرمندان تئاتر گره ای ناگشودنی و مفید خورده است.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از اول تا 12 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

فراهنگ**9266**م.ب**1027