۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۴۹
کد خبر: 81476106
T T
۰ نفر
تجمع اعتراض آمیز صدها مالزیایی مقابل سفارت فرانسه

كوالالامپور – ایرنا – صدها نفر از مردم مالزی روز جمعه در اعتراض به اقدام موهن نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' و انتشار كاریكاتوری از پیامبر اسلام (ص) با تجمع مقابل سفارت فرانسه در كوالالامپور نسبت به این اقدام اعتراض كردند.

به گزارش ایرنا، حدود 300 نفر از مسلمانان مالزی از جمله حامیان حزب التحریر و سازمان های غیردولتی روز جمعه در اعتراض به اقدام نشریه شارلی ابدو در نزدیكی سفارت فرانسه در كوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی تجمع كردند.

این نخستین تظاهرات در مالزی از زمان حمله به دفتر 'شارلی ابدو' در فرانسه و انتشار كاریكاتور موهن در این نشریه است.

معترضان قبل از تجمع مقابل سفارت فرانسه در مسجدی جمع شدند و شعار 'زنده باد اسلام ' و شعارهایی بر ضد فرانسه سردادند.

آن ها همچنین پارچه نوشته ها و پوسترهایی كه بر روی آن ها نوشته شده بود 'مسلمانان متحد شوید' و 'افتخار ما پیامبر ما'دردست داشتند. نماینده این گروه یك یادداشت اعتراض آمیز به نماینده سفارت فرانسه تحویل داد.

چهار سازمان غیردولتی مالزی نیز روز جمعه به انتشار كاریكاتوری از پیامبر اكرم (ص) در نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' اعتراض كردند.

این چهار سازمان غیردولتی مالزی یادداشت هایی را به سفارت فرانسه در كوالالامپور تحویل دادند و در این یادداشت ها نسبت به انتشار كاریكاتوری از پیامبر اسلام (ص) در این نشریه موهن اعتراض كردند.

خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) اعلام كرد در این یاداشت ها انجمن های غیردولتی این كشور خواستار پایان اقدامات 'شارلی ابدو' و توهین به پیامبر اسلام (ص) شدند.

این اقدام نشریه فرانسوی خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته است.

این انجمن های مالزیایی در خصوص اقدام این نشریه و یا هر اقدامی كه بازی با موضوع دین جامعه مسلمان باشد، هشدار دادند.

'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی نیز روز جمعه گذشته اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در انتشار كاریكاتوری از پیامبر اكرم (ص) و اهانت به ساحت مقدس آن حضرت را محكوم كرد.

نشریه موهن 'شارلی ابدو' بر روی جلد تازه ترین شماره خود نقشی از پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص) چاپ كرده در حالی كه اشك می ریزد و پلاكارد 'من شارلی هستم' را در دست دارد. این شماره نشریه فرانسوی علاوه بر این، چند كاریكاتور دیگر هم از نبی اكرم(ص) دارد.

به این ترتیب موج توهین به مقدسات اسلامی كه پیش از این، نشریه فرانسوی نقش پررنگی در آن داشت، هم راستا با تشدید اسلام هراسی در غرب در حال اوج گرفتن است كه با واكنش مسلمانان جهان مواجه شد.

مسلمانان جهان تاكید دارند اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در توهین دوباره به پیامبر اسلام (ص) نه تنها خلاف اصول اخلاقی و حتی اصول حرفه ای آزادی بیان است بلكه به اندازه رفتار تروریستی و افراط گرایانه، حركتی بزدلانه و محكوم است.

آساق**1611