۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81477302
T T
۰ نفر
رسانه های روسی: بیش از 30 نفر در درگیری های شرق اوكراین كشته شدند

مسكو-ایرنا- رسانه های روسیه از تشدید درگیری ها در مناطق شرق اوكراین خبر داده و اعلام كردند كه در جریان زد و خوردهای مسلحانه و تیراندازی ها در این مناطق دست كم 32 نفر كشته و بیش از 80 نفر هم مجروح شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع روسی، بیشترین تلفات انسانی در بندر ماریوپل در شرق اوكراین گزارش شده است كه تحت كنترل نیروهای اوكراینی قرار دارد و روز شنبه هدف چند راكت از نوع 'گراد' (نوع پیشرفته آتشبارهای كاتیوشا) قرار گرفت.

آرسنی یاتسنیوك نخست وزیر اوكراین تلفات گلوله باران مناطق مسكونی بندر ماریوپل را 16 كشته و 86 مجروح اعلام كرد.

در همین حال خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از بیانیه منتشر شده توسط ویاچسلاو آبروسكین رییس سازمان پلیس استان دونتسك وابسته به وزارت كشور اوكراین اعلام كرد: بر اثر بمباران بندر ماریوپل 15 نفر كشته و 62 نفر دیگر مجروح شده اند.

آبروسكین در این بیانیه در شبكه اجتماعی، شبه نظامیان را متهم به گلوله باران بندر ماریوپل كرد و افزود: موشك های پرتاب شده توسط شورشیان به چند منطقه مسكونی در ماریوپل اصابت كرد.

در همین حال شبه نظامیان شرق اوكراین این ادعای اوكراین را رد كرده و سخنگوی ستاد شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسك در گفت وگو با روسیا سگودنیا یادآورشد كه شبه نظامیان در مناطق حومه ماریوپل موشك انداز یا توپخانه ندارند.

امروز در چند منطقه دیگر استان دونتسك نیز درگیری های شدیدی جریان داشت.

به گزارش شبكه خبری روسیه24، شبه نظامیان تلاش می كنند نیروهای اوكراینی را از مناطق حومه شهرها به نقاط غربی تر برانند و برای این منظور وارد نبرد شده اند.

در گزارش این منبع به نقل از 'ادوارد باسورین' معاون ستاد شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسك گفته شد كه در درگیری های شبانه روز اخیر در استان دونتسك 13 نظامی اوكراینی كشته شده اند.

باسورین در جمع خبرنگاران افزود: 2 دستگاه تانك یك نفربر زرهی و دو دستگاه آتشبار نیروهای اوكراینی هم در نبردهای با شبه نظامیان نابود شده است.

منابع روسی همچنین از بمباران شهر گارلوفكا در شمال استان دونتسك خبر دادند كه بر اثر آن سه نفر كشته شدند.

اخبار به دست آمده از شرق اوكراین حاكی از ادامه تیراندازی ها و درگیری ها در این مناطق است.

اروپام*1*391**1144**1010