۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81479888
T T
۰ نفر

سالن ورزشي سه هزار نفري شيروان، همچنان ناتمام

۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81479888
سالن ورزشي سه هزار نفري شيروان،  همچنان ناتمام

شيروان - ايرنا - سالن سه هزار نفره شيروان، از مصوبات استاني دولت پيشين كه اجراي آن از سال 89 آغاز شده، با گذشت چهار سال، تنها 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

به گزارش ايرنا، اكنون عمليات ساخت اين طرح ورزشي متوقف است و حال آنكه شيروان، به عنوان دومين شهرستان خراسان شمالي با دارا بودن استعدادها و ظرفيت هاي بالايي در ورزش از سالن ورزشي استاندارد بي بهره است.

اين در حالي است كه در جريان سفر وزير ورزش جوانان دولت قبل و نيز سفر و بازديدهاي چند باره استاندار و مديران كل قبلي قول هايي براي تخصيص اعتبار و تكميل ساخت اين طرح داده شده بود اما تاكنون در روند اجراي طرح تاثيري نداشته است.

يكي از ورزشكاران شيرواني مي گويد: ساخت سالن ورزشي سه هزار نفره شيروان به يكي از آرزوهاي ديرينه مردم تبديل شده و با وجودي كه اين موضوع چندين بار رسانه اي شده ولي مسوولان هيچ اقدام خاصي براي آن انجام نمي دهند.

پوريا رجب زاده كه در رشته واليبال فعاليت مي كند، در گفت و گو با ايرنا گفت: ساخت چنين فضايي نياز مبرم دومين شهرستان استان است چرا كه با توجه به افزايش آسيب هاي اجتماعي و نقش و اهميت ورزش در كاهش آن، مسوولان بايد ساخت سالن هاي ورزشي را در اولويت كاري خود قرار دهند.

يكي ديگر از ورزشكاران مي گويد: نبود سالن ورزشي مناسب و استاندارد در شان دومين شهر استان، كه ورزشكاران آن از قديم موفق به كسب مقام هاي برتر استاني و كشوري شده و در ورزش استان حرف اول را مي زنند، نيست.

مرضيه برزگر ورزشكار رشته هندبال اظهار كرد: نبود تجهيزات و امكانات مناسب، نبود سالن هاي ورزشي براي تمرين و هزينه هاي شخصي براي شركت در مسابقات موجب بي انگيزگي ورزشكاران اين شهرستان براي حضور و شركت در مسابقات شده است.

وي عدم حمايت مالي و نبود حامي را از ديگر مشكلات ورزشكاران اين شهرستان براي شركت در مسابقات استاني و كشوري عنوان كرد و افزود: علاوه بر مشكلات مزبور، كمبود فضاي ورزشي براي تمرين يكي از مهم ترين دغدغه هاي ورزشكاران است.

يكي از كاراته كاران شيروان نيز با تاكيد بر لزوم ساخت سالن ورزشي چند منظوره براي شيروان گفت: ورزش علاوه بر سرگرمي و ايجاد روحيه نشاط در جوانان، مانع از افتادن آنان در دام آسيبهاي اجتماعي مي شود.

محسن پناهنده افزود: با توجه به دغدغه هاي مالي ورزشكاران و نبود پشتيبان، مسوولان علاوه بر ساخت چنين فضا و تخصيص بودجه مناسب در حوزه ورزش، بايد از ورزشكاران حمايت ويژه داشته باشند تا انگيزه آنان براي حضور در ميادين ورزشي افزايش يابد.

وي گفت: ما براي شركت در مسابقات استاني و كشوري نياز به تمرين داريم و اين در حالي است كه با توجه به كمبود فضا و نبود سالن مناسب، سالن موجود يك نوبت در اختيار آقايان و يك نوبت در اختيار خانم هاست كه اين زمان تمرين را محدود مي كند.

وي با اشاره به نگاه ويژه و تاكيد رهبري و مسوولان نظام نسبت به حوزه ورزش افزود: مي طلبد مسوولان استان و شهرستان به ورزش جوانان و نقش آن توجه بيشتري بكنند و نگذارند كه اين طرح ورزشي با گذشت چندين سال از آغاز اجرا، ناتمام بماند.

رييس اداره ورزش و جوانان شيروان گفت: اجراي اين پروژه ورزشي از سال 89 در زميني به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع آغاز شد كه تاكنون حدود 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

'علي خالق زاده بيگ' در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: مدتي است كه پيمانكار اين طرح خلع يد شده و پروژه خوابيده كه به دنبال پيگيري اعتبارات و جذب آن براي آغاز مجدد طرح هستيم.

وي شرايط سالن هاي ورزشي اين شهرستان را متناسب با جمعيت ندانست و افزود: حل اين مشكل در گرو تخصيص بودجه است كه پيگير هستيم، و اكنون چند سالن ورزشي در اين شهرستان نيمه كاره است كه تكميل آن وضعيت ورزشي ما را متحول مي كند.

خالق زاده بيگ از ساخت سالن سه هزار نفره ورزشي و يك سالن از محل مصوبات سفر رهبري در اين شهر خبر داد و گفت: با اتمام اين طرح ها مشكلات ورزشكاران هم برطرف خواهد شد.

رييس اداره ورزش و جوانان شيروان افزود: تاكنون براي سالن ورزشي سه هزار نفره اين شهرستان 25 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و اتمام آن نيز به همين اندازه اعتبار مي خواهد.

نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به روند كند اجراي پروژه و خلع يد پيمانكار آن، با ورود پيمانكار جديد بزودي عمليات اجرايي سالن ورزشي سه هزار نفره اين شهر از سرگرفته خواهد شد.

'عبدالرضا عزيزي' در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: با توجه به استعداد بالاي ورزشكاران اين شهرستان و عناوين خوبي كه توسط آنان در استان و كشور كسب مي شود با جديت پيگير ساخت و تكميل اين طرح هستيم.

رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اهميت ورزش براي جوانان، گفت: ساخت فضاهاي ورزشي مي تواند علاوه بر پر كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، نقش مهمي در كاهش آسيب ها و معضلات اجتماعي در اين قشر ايفا كند.

عزيزي افزود: امسال از محل ماده 180، 500 ميليون ريال و از محل اعتبارات شركت ملي نفت 4 ميليارد ريال اعتبار براي اين طرح منظور شده كه اتمام اين طرح در مجموع 20 ميليارد ريال اعتبار مي طلبد.

شيروان با 157 هزار نفر، دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي است كه اكنون پنج هزار ورزشكار سازمان يافته در هفت سالن ورزشي چندمنظوره شهري و پنج سالن ورزشي روستايي فعاليت دارند. ك/4

7186/626