۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 81484255
T T
۰ نفر
هشدار هواشناسي: گيلان از فردا (جمعه) باراني مي شود

رشت - ايرنا- بر اساس پيش بيني اداره كل هواشناسي گيلان ، سامانه بارشي بتدريج از فردا (جمعه) در اين استان مستقر مي شود.

به گزارش ايرنا، اين اداره كل روز پنجشنبه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: براساس آخرين نقشه ها، بتدريج از روز جمعه سامانه بارشي وارد استان شده و تا عصر شنبه هفته پيش رو به فعاليت هاي خود ادامه خواهد داد.

اين هواشناسي براي ارتفاعات و مناطق كوهستاني استان در اين مدت بارش برف و براي جلگه باران، كاهش نسبي دما و وزش باد پيش بيني كرده است.

طبق اين اطلاعيه در اين مدت دريا در سواحل گيلان مواج بوده و براي فعاليت هاي مرتبط نامناسب خواهد بود.

اين هواشناسي از رانندگان وسايل نقليه خواسته است با توجه به پيش بيني بارش برف در مسيرهاي كوهستاني و جاده هاي منتهي به رشته كوه البرز به همراه داشتن تجهيزات زمستاني بويژه زنجير چرخ الزامي است.

بر اساس گزارش اين هواشناسي به ايرنا، هواي صبح روز جمعه تا ظهر در گيلان ابري و مه آلود، بارش پراكنده و كاهش نسبي دما بعد از ظهر تا شب: ابري و بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق كوهستاني بارش برف و صبح تا ظهر روز شنبه هفته پيش رو نيز ابري و مه آلود، بارش باران و كاهش نسبي دما و در مناطق كوهستاني و ارتفاعات بارش برف و بعد از ظهر تا شب شنبه نيز نيمه ابري تا ابري گاهي كاهش ابر پيش بيني كرده است .

بيشينه دما در 24ساعت گذشته استان نيز با 14درجه مربوط به كياشهر و كمينه دما نيز با دو درجه مربوط به ماسوله ثبت شده است.ك/1

619/ 603