۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۶
کد خبر: 81486716
T T
۰ نفر
18 استاندارد جديد براي اشتغالزايي در پرورش ماهيان زينتي تدوين شد

تهران - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه اي استان تهران با اشاره به اشتغال پايدار تكثير ماهيان زينتي در استان، از تدوين 18 استاندارد جديد بين المللي براي ايجاد اشتغال در زمينه پرورش ماهيان زينتي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'حميدرضا خانپور' روز شنبه در حاشيه آيين افتتاح نخستين كارگاه آموزش محصول محور تكثير و پرورش ماهيان زينتي در مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد مروتي تهران در جمع خبرنگاران، افزود: پرورش و تكثير ماهيان زينتي از جمله شغل هايي است كه به صورت كارگاه محصول محور اشتغال پايدار در استان ايجاد مي كند.

وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد مشاغل خانگي، اظهار كرد: علاقمندان به نگهداري، تكثير و پرورش ماهيان زينتي مي توانند اين شغل را در خانه ها راه اندازي كرده و براي خانواده اشتغال پايدار ايجاد كنند.

وي با اشاره به اينكه نداشتن آموزش و مهارت در تكثير و پرورش ماهيان زينتي، افزايش تلفات و خسارت به آكواريوم داران را در پي دارد؛ افزود: آموزش نحوه تكثير ماهيان و نگهداري آكواريوم به صورت رايگان در مركز شهيد مروتي(مركز شماره 5) تهران ارائه مي شود.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان تهران بيان كرد: در اين مركز سالانه بيش از 300 نفر مي توانند در دوره هاي آموزش تخصصي محصول محور و پرورش ماهيان زينتي شركت كنند.

وي آماده سازي و راه اندازي آكواريوم، ماهي دار كردن آكواريوم، كاشت گياهان آبزي در آكواريوم، تغذيه ماهيان، تكثير و زادآوري ماهيان، پيشگيري و درمان، برنامه ريزي و تحليل اقتصاد توليد، بازاريابي و فروش را از جمله مراحل و استانداردهاي آموزشي و مهارتي پرورش ماهيان زينتي عنوان كرد.

كارگاه آموزش محصول محور تكثير و پرورش ماهيان زينتي در مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد مروتي تهران قرار است به كارگاه تخصصي تكثير ماهي 'ديسكس' در استان تهران تبديل شود.

اين ماهي زينتي از جمله ماهيان گرانقيمت است كه قيمت آن با توجه به اندازه، رنگ و شكل ظاهر ماهي متفاوت است.

تهرام/7244/1625/686
۰ نفر