۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81487736
T T
۰ نفر
شبكه های رادیویی صبا و فصلی ادغام شدند

تهران-ایرنا-همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارك فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران، كانال های رادیویی صبا و فصلی ادغام شده و با پخش 16 ساعت برنامه در روز با عنوان 'رادیو صبا' به فعالیت خود ادامه می دهند.

به گزارش روز یك شنبه ایرنا، همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران، كانال های رادیویی صبا و فصلی كه پیش از این به صورت كانالی مستقل اداره می شدند با یكدیگر ادغام شده و با عنوان 'رادیو صبا' فعالیت می كنند.

پیش از این برنامه های رادیو فصلی بر روی موج اف ام ردیف 5/105 مگاهرتز از ساعت 6 صبح تا 16 و برنامه های رادیو صبا نیز بر روی همین طول موج از ساعت 16 تا 22 پخش می‌شد كه همزمان با این ادغام صورت گرفته از این پس رادیو صبا بر روی طول موج یاد شده از ساعت 6 صبح تا 22 پخش برنامه خواهد داشت.



** جشنواره فیلم فجر در اكران ویژه شبكه فرهنگ

برنامه برداشت 33 از روز 12 بهمن ماه از ساعت 17 تا 18:30 همزمان با آغاز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، آخرین اخبار و اتفاقات جشنواره فیلم فجر را به صورت مستقیم از محل برج میلاد برای شنوندگان رادیو فرهنگ به صورت زنده گزارش می كند.

گفت وگو درباره فیلم های شركت كننده در این دوره از جشنواره تا نقد و بررسی فیلم های نمایش داده شده و همچنین گفتگو با كارگردانان و فیلم سازان و دست اندركاران برگزاری این جشنواره از جمله بخش های این برنامه است.



**'قندواره لبخند فجر' از امشب روی آنتن می رود

طراح و كارگردان برنامه 'قندواره لبخند فجر' گفت: اولین جشنواره تلویزیونی'قندواره لبخند فجر' همزمان با شروع دهه فجر از شبكه آموزش روی آنتن می رود.

امیر قمیشی طراح و كارگردان برنامه 'قندواره لبخند فجر با معرفی برنامه 'قندواره لبخند فجر' به عنوان یك جشنواره تلویریونی در شبكه آموزش، گفت: همزمان با برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری دهه فجر اولین جشنواره تلویزیونی 'قندواره لبخند فجر' روی آنتن می رود.

وی محوریت برنامه 'قندواره لبخند فجر' را طنز و متفاوت با قالب جشنواره های دیگر بیان كرد و افزود: پس از پخش قند پهلو و استقبال گسترده مخاطبان رسانه ملی، جای برگزاری یك جشنواره مستقل با محوریت طنز مكتوب و فارغ از قالب های مستقل جشنواره های پرقدمت چون سینما، تئاتر و یا حتی شعر خالی به نظر می رسید.

طراح و كارگردان برنامه 'قندواره لبخند فجر' این برنامه را زمینه ای برای ایجاد جشنواره های تلویزیونی برشمرد و اظهار داشت: اولین قندواره لبخند فجر با وجود عدم شاكله رقابتی در اولین سال برگزاری، احتمالا زمینه ای برای برگزاری یك جشنواره مستقل و رقابتی وسیع در سال‌های آینده باشد.

قمیشی در رابطه با هدف از تولید این برنامه گفت: هدف ازتولید این برنامه، مرور بر ماندگارترین طنزهای ادبی و كاریكاتور های سال های پس از انقلاب است.

وی به معرفی مجریان برنامه 'قندواره لبخند فجر' پرداخت و گفت: در این جشنواره تلویزیونی استاد احمد عربانی و رضا رفیع ضمن اجرای مشترك به نوعی در مقام دو تن از سرشناس ترین فعالان حوزه كاریكاتور و طنز مكتوب پای گفتگو با همكاران قدیمی خود در حوزه طنز وكاریكاتور خواهند نشست.

در خاتمه قمیشی با اشاره به زمان پخش برنامه از دوازدهم بهمن، تصریح كرد: این جشنواره از دوازدهم بهمن ماه هر روز در خانه شعر منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار و هرشب راس ساعت 21 از شبكه آموزش پخش می شود.



**انتصاب مدیر جدید گروه اجتماعی شبكه یك سیما

با حكم محمد احسانی مدیرشبكه یك سیما، فضل الله شریعت پناهی به عنوان مدیر گروه اجتماعی این شبكه منصوب شد.



**پخش گزیده ای از سینمای فانتزی تاریخ سینما در شبكه نمایش

طبق روال چند هفته ی گذشته، سینمای كلاسیك این هفته نیز به پخش برخی آثار ژانر فانتزی تاریخ سینما می پردازد.

ویلی وونكا و كارخانه ی شكلات (Willy Wonka & the Chocolate Factory) و سفر پر ماجرا (Fantastic Voyage) از جمله آثار مطرحی هستند كه در این هفته پخش خواهند شد.



**بررسی ابعاد مختلف خیانت های رژیم پهلوی در مستند خارج از مدار 57

مستند سیاسی خارج از مدار 57 با بررسی ابعاد مختلف خیانت های رژیم پهلوی به كشور و مردم، هر روز از شبكه خبر پخش می شود.

جنایت ها و مفاسد رژیم دوم پهلوی در قالب مستندی سیاسی با عنوان خارج از مدار 57 كه پخش آن از روز پنجشنبه 9 بهمن ماه آغاز شده به مدت 10 روز از این شبكه خبری پخش می شود.

زندگی و شخصیت محمدرضا شاه، چگونگی روی كار آمدن رژیم پهلوی دوم، نقش زنان به خصوص فرح پهلوی در زندگی محمدرضا شاه و روابط خصوصی وی با آنها و تاثیرات آن در ابعاد مختلف از موضوعات مورد بررسی این مستند به شمار می رود.

مبارزه آشكار رژیم پهلوی با دین مبین اسلام با استفاده از روشهای مختلفی همچون برگزاری جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی، ارتباط با فرقه ضاله بهائیت و عملكرد ضد فرهنگی و ضد دین این رژیم در ایجاد حكومتی لائیك هم از جمله موضوعات دیگری است كه در مستند خارج از مدار 57 به آنها پرداخته می شود.

همچنین؛ تاسیس سازمان ساواك به عنوان مخوف ترین سیستم پلیسی شاه برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و سیاستمداران و روابط گسترده ایران با امریكا و رژیم صهیونیستی در دوران پهلوی از جمله مواردی است كه در این مستند و از منظر سیاسی مورد توجه قرار می گیرد.

مستند خارج از مدار 57 كاری از گروه سیاسی به تهیه كنندگی ایمان گودرزی از روز پنجشنبه 9 بهمن ماه به مدت 10 روز از شبكه بین المللی خبر پخش می شود.



**اخبار و رویداد های سی و سومین جشنواره فیلم فجردرشبكه جوان

برنامه ' شب های نقره ای' شبكه جوان از برج میلاد تهران به صورت زنده اخبار و رویداد های سی و سومین جشنواره فیلم فجر را گزارش می دهد.

برنامه ' شب های نقره ای ' به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صورت ویژه روزهای 12 تا 22 بهمن ماه ازساعت 21 تا 22 به صورت زنده ازمحل برج میلاد تهران به انعكاس اخبارورویداد های جشنواره می پردازد ، در این برنامه هرشب با عوامل دست اندركار تهیه فیلم های حاضر در جشنواره گفت وگو می شود.

نقد وبررسی فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور كارشناسان ومنتقدین فیلم از بخش های دیگر این برنامه است .

بخش دیگری در برنامه شب های نقره ای تدارك دیده شده ، بررسی تاریخچه 32 دوره قبل جشنواره فیلم فجر می باشد.

دربرنامه ' شب های نقره ای ' همچنین پخشی درنظر گرفته شده كه به بزرگداشت فیلم سازان و پیشكسوتان عرصه ساخت تولید فیلم ومشاغل سینمایی می پردازد.



**طنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ همزمان با سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ویژه برنامه هایی را از حضور در جشنواره های هنری فجر گرفته تا تجلی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی پخش می كند.

برنامه سازان گروه هنر این شبكه با حضور در محل برگزاری جشنواره های هنری فجر، ویژه برنامه «تماشاخانه فجر» را از سالن اصلی تئاتر شهر تقدیم علاقه مندان كرد و برنامه «برداشت 33» را از محل برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر از برج میلاد پخش می كند.

«برداشت 33» برنامه ای است كه از 12 بهمن همزمان با افتتاح جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 22 بهمن ادامه دارد.

برنامه برداشت 33 از روز 12 بهمن ماه از ساعت 17 تا 18:30 همزمان با آغاز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، آخرین اخبار و اتفاقات جشنواره فیلم فجر را به صورت مستقیم از محل برج میلاد برای شنوندگان رادیو فرهنگ به صورت زنده گزارش می كند.

گفتگو درباره فیلم های شركت كننده در این دوره از جشنواره تا نقد و بررسی فیلم های نمایش داده شده و همچنین گفتگو با كارگردانان و فیلم سازان و دست اندركاران برگزاری این جشنواره از جمله بخش های این برنامه است.

مرتضی صداقت گو تهیه كننده و مهدی آزادی سردبیری این برنامه را برعهده دارند. حسن آزادی گوینده آن و سحر عصرآزاد و علی اصغر كشانی كارشناسان برداشت 33 خواهند بود. آذری گزارشگر و حسین چگنی زاده هماهنگی آن را برعهده خواهند داشت.

«ساز هایی كه برای وطن كوك شد » دیگر برنامه این شبكه از گروه هنر است كه از 12 تا 22 بهمن به جای برنامه موسیقایی نیستان روزهای دوشنبه و پنج شنبه پخش می شود. این برنامه به معرفی و بررسی آثار موسیقایی می پردازد كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده اند.این برنامه هر روز، طی روز های یاد شده ساعت 10 تا 11:30 از رادیو فرهنگ پخش می شود.

« راویان فجر» ویژه برنامه ایی از فرهنگ گروه تاریخ و سیاست رادیو فرهنگ است كه به وقایع نگاری انقلاب اسلامی از ورود حضرت امام خمینی(ره) به تهران تا پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی اختصاص دارد.این برنامه روی موج رادیو فرهنگ از 12 بهمن تا 22 بهمن هر روز ساعت 13:45 بشنوید.

برنامه عكسی بالای دست ها رادیو فرهنگ از 11 بهمن تا 15 بهمن و از18 بهمن تا 22 بهمن با صدای بهروز رضوی، برای شنوندگان روایت می شود.

این برنامه كه به مناسبت گرامی داشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، ساعت 22 تا 22:30 از رادیو فرهنگ پخش می شود به روایت «عكسی بالای دست‌ها» شامل گردآوری آثار داستانی برگزیده چهارمین جشنواره داستانی انقلاب اختصاص دارد. از جمله داستان های این كتاب می‌توان به «بازجویی» نوشته ابوذر هدایتی، «یك بررسی موشكافانه» نوشته سیده عذرا موسوی، «طفیلی» نوشته حسین‌علی جعفری، «قشقرق» نوشته مونا اسكندری، «معلم كوچك من» نوشته ابوالفضل بصیری و «من و سارا» نوشته مرضیه فعله‌گری اشاره كرد.

این برنامه كاری از گروه فرهنگ و ادب است كه با اجرای بهروز رضوی و تهیه كنندگی سید هادی موسوی نژاد پخش خواهد شد.

«روز خوب پیروزی» ویژه برنامه رادیو فرهنگ از گروه فرهنگ تاریخ و سیاست است كه همزمان با روز 22 بهمن و سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی پخش می شود.

این برنامه به انعكاس حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن اختصاص دارد.

همچنین با حضور كارشناسان و صاحبنظران چگونگی و چرایی پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و نقش مردم در این انقلاب را تبیین و بررسی می كند.

این برنامه از ساعت 9 صبح به تهیه كنندگی امیررضا راز حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را گزارش می دهد.

«طنین فجر» ویژه برنامه روز 22 بهمن است كه مروری بر شعر انقلاب خواهد داشت؛ برنامه ای از گروه ادب رادیو فرهنگ است كه به روایت و بررسی شعر های انقلاب و شاعران انقلاب و آثارشان می پردازد.

این برنامه بخش هایی از شعرخوانی های شاعران انقلاب نظیر سید حسن حسینی ، قیصر امین پور و سلمان هراتی را پخش می كند.

این برنامه 22 بهمن ساعت 8:30 به تهیه كنندگی سهیلا رضایی و با اجرای مریم واعظ پور تقدیم علاقه مندان می شود.

«همیشه محرمانه» ویژه برنامه دیگری از گروه فرهنگ تاریخ و سیاست است كه روایت مستندی از خاطرات مردم انقلابی است كه در زمان رژیم طاغوت در زندان های ساواك زندانی بودند. این برنامه را از 12 تا 22 بهمن ساعت 18:30 به تهیه كنندگی عباس اسعدی مقدم بشنوید.



**«خط سرخ انقلاب» از شبكه آموزش سیما پخش می شود

مجموعه «خط سرخ انقلاب» همزمان با دهه مبارك فجر در قالب 10قسمت 20دقیقه ای از شبكه آموزش سیما روی آنتن می رود.

مجموعه «خط سرخ انقلاب» ساخته علی عطشانی و شامل تصاویری از مبارزات و جنبشهای آن دوره در قالب گفتگو با تعدادی از مبارزان انقلاب است كه همزمان با دهه مبارك فجر هر روز از شبكه آموزش سیما پخش می شود.

این مجموعه در قالب 10قسمت 20دقیقه ای كه به تحلیل پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام خمینی(ره) می پردازد هر روز ساعت 19 از شبكه آموزش سیما روی آنتن می رود.



**برنامه دیروز، امروز، فردا

انقلاب اسلامی آرمان ها و واقعیات موجود در گفت وگوی مهدی چمران و حجت الاسلام مجید انصاری در برنامه دیروز، امروز، فردا، امشب ساعت 22.30 شبكه سه سیما روی آنتن می رود.



**«سینمایش» با ایده های تازه به خانه مخاطبان می آید

سینمایش عنوان برنامه ای است كه همزمان با شروع سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هر روز ساعت 15:30 و 21:30 روی آنتن شبكه نمایش خواهد رفت.

این برنامه دارای آیتم هایی متنوع از جمله گفتگو با سینماگران، پوشش خبری سینماهای مردمی و نقد و بررسی فیلم ها خواهد بود.

در بخش دیگری از این برنامه از هنرمندان سینما كه اكنون در میان ما نیستند یاد خواهد شد.

سینمایش نگاهی تازه به سینمای ایران به ویژه فیلم اولی ها داشته و همچنین مستندهایی در زمینه لابراتور، به بهانه تقدیر از این بخش دارد كه پخش خواهد شد.

سینمایش هر شب در ایام جشنواره فیلم فجر از 12 تا 23 بهمن ماه در شبكه نمایش پخش خواهد شد.

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر امشب 12 بهمن ساعت 20 از شبكه نمایش پخش می شود .



**ویژه برنامه زیگزاگ

به گزارش روابط عمومی سیما، شبكه ی نمایش در روزهای برگزاری جشنواره ی فیلم فجر با برنامه های متنوعی به استقبال جشنواره ی فیلم فجر می رود .

«زیگزاگ » یكی از این ویژه برنامه هاست، برنامه ای كه سعی دارد با نگاهی متفاوت به این رویداد مهم سینمایی كشور بپردازد. این برنامه با نگاهی طنز ، حاشیه های جذاب جشنواره ی فیلم فجر را بررسی می كند.

ذره بین، مختصر و مفید، زیر پوست شهر و در شهر خبری نیست از جمله بخش های این ویژه برنامه هستند. زیگزاگ در روزهای 26،23،19،16،13 بهمن، ساعت 18:30 پخش می شود.



**سازمانی برای جنایت در بهار انقلاب

اولین قسمت مستند روایی' سازمانی برای جنایت ' كاری از گروه سیاسی شبكه پنج یكشنبه 12 بهمن ماه ساعت 12:50 روی آنتن می رود.

امیرحسین اكبری تهیه كننده و كارگردان این مستند با بیان این مطلب گفت: این مستند در 5 قسمت 25 دقیقه ای با موضوع ساواك تهیه و تولید شده و در این مستند 5 قستمی موضوعاتی مانند ساواك و شاه ، ساواك و موساد ، نقش آمریكا و انگلیس درهدایت ساواك ، عملكرد ساواك و.... بررسی می شود.

اكبری در ادامه توضیح داد: تصاویر آرشیوی ، اسناد و مدارك ، شاهدان عینی و ... ساختار و محتوای این مستند روایی را تشكیل می دهند و سجاد صادقی نویسندگی این مستند را برعهده دارد.

این مستند در 5 قسمت25 دقیقه ای ویژه دهه فجر روی آنتن شبكه 5 سیما می رود.

فراهنگ**9187**1569
۰ نفر