۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81487790
T T
۰ نفر
امام جمعه مهاباد: انقلاب اسلامي ايران مردمي ترين انقلاب جهان است

مهاباد - ايرنا - امام جمعه مهاباد گفت: انقلاب اسلامي مردم ايران در سال 57 مردمي ترين انقلابي است كه تاكنون در جهان به وقوع پيوسته است .

ماموستا ملا قادر سهرابي در آيين نواخته شدن زنگ انقلاب در دبيرستان دخترانه غفور شريفي مهاباد، با تبريك سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افزود: انقلاب اسلامي ايران پيام صلح، عدالت و برقراري حكومت اسلامي را در جهان براي همگان به ارمغان آورد .

وي اظهار كرد: امام خميني (ره) در چنين روزي به رژيم ستم شاهي و حكومت 2500 ساله طاغوت در ايران اسلامي پايان دادند و آرزوي ديرينه مردم را براي برقراري حكومت اسلامي تحقق بخشيدند.

امام جمعه مهاباد گفت: اين امنيت و آرامشي كه در حال حاضر در كشورمان وجود دارد به بركت خون هزاران شهيد اين مرز و بوم بوده و همگان بايد براي برقرار و پايداري اين امنيت تلاش كنيم.

ماموستا سهرابي از اقشار مختلف مردم مهاباد نيز خواست آيين هاي دهه فجر انقلاب را با شكوه خاصي برگزار كنند و در جشن انقلاب حضوري پرشور داشته باشند.

مدير آموزش و پرورش مهاباد نيز در اين آيين گفت: انقلاب اسلامي ثمره خون هزاران نفر از اقشار مختلف مردم ايران است و دانش آموزان بايد با تلاش و كوشش خود در عرصه هاي مختلف علمي از دستاوردهاي انقلاب محافظت كنند.

سيامند قادري افزود: دانش آموزان آينده سازان مملكت هستند و آنها بايد بدانند كه اين انقلاب برگرفته از باورها و اعتقادات ديني مردم و تفكرات آزادي خواهانه آنها بوده و با تمام وجود براي محافظت از آرمان هاي آن بكوشند.

وي اضافه كرد: اينك دانش آموزان و جوانان ايران اسلامي پيشرفت هاي بسيار خوبي در رشته هاي مختلف علمي داشته و ايران يكي از صادر كنندگان علم و تكنولوژي به ديگر كشورهاي منطقه است.

در ادامه اين آيين و همزمان با ورود تاريخي امام خميني (ره) در روز 12 بهمن سال 1357 زنگ انقلاب با حضور مسوولان اجرايي به صدا درآمد و دانش آموزان اين مدرسه نيز سرود ' اي ايران' را به صورت هماهنگ اجرا كردند.

قدرداني مسوولان از يكي از خانواده هاي فرهنگي شهيد اين شهرستان، پخش شيريني و شربت و به هوا پرتاب كردن 36 بادكنك به رنگ هاي پرچم جمهوري اسلامي ايران از ديگر برنامه هاي اين آيين بود.

مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

7512/584/8136