۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۳۲
کد خبر: 81488470
T T
۰ نفر
استاندارگيلان: به بركت انقلاب، در بخش صنعت به خودباوري رسيده ايم

رشت - ايرنا - استاندار گيلان گفت: به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، در بخش صنعت به خودباوري و استقلال رسيده ايم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'محمدعلي نجفي' روز يكشنبه در نخستين روز دهه فجر و در مراسم بهره برداري از 123 پروژه مخابراتي و همچنين چهار طرح صنعتي اظهار كرد: صنعت‌ استان در حال پيشرفت است و به بركت انقلاب، صنعت خودباور و مستقل با آوازه جهاني داريم.

وي بر ضرورت حمايت از بخش خصوصي و نقش آفريني موثر بانك ها در اين زمينه تاكيد و اضافه كرد: نيل به خودباوري در بخش هاي مختلف گردشگري، صنعت و خدمات، نيازمند حمايت از توليد است.

وي با يادآوري اينكه در دهه فجر امسال 993 پروژه با اعتباري بالغ بر دو هزار و 800 ميليارد تومان در استان به بهره برداري مي رسد، گفت: يك هزار و 600 ميليارد تومان از اين اعتبار با سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش هاي صنايع، شيلات، كشاورزي و بخشي از انرژي است و حدود شش هزار و 500 واحد مسكن مهر خودمالك در اين دهه مبارك افتتاح خواهد شد.

مديرعامل شركت مخابرات گيلان نيز در مراسم افتتاح 123 پروژه مخابراتي بيان كرد: براي بهره برداري از اين پروژه ها، 32 ميليارد و 675 ميليون تومان و طرح تلفن ثابت مسكن مهر 14 ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه شده است.

'رضا خضردوست' با بيان اين كه 54 سايت نسل سوم تلفن همراه در استان به بهره برداري مي رسد، افزود: به مناسبت اين ايام واگذاري تلفن ثابت مسكن مهر در شهرهاي رشت، املش، رودسر ، كلاچاي، رضوانشهر و لنگرود آغاز شد.

وي با بيان اين كه دو درصد نسل سوم تلفن همراه كشور در گيلان وجود دارد، اظهار كرد: تلاش مي كنيم نسل سوم تلفن همراه را در گيلان نصب و راه اندازي كنيم.

وي با اشاره به پروژه واگذاري تلفن ثابت در مسكن مهر رشت گفت: اين پروه در سه فاز اجرا مي شود كه فاز اول آن عملياتي و فاز دوم آغاز شده است.

همچنين امروز چهار طرح صنعتي با حضور استاندار گيلان در شهر صنعتي رشت به بهره برداري رسيد.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان در جريان افتتاح اين پروژه ها بيان كرد: در دهه فجر امسال 26 طرح صنعتي، معدني و تجاري با اعتبار سه هزار و 600 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد كه بالغ بر هزار نفر ايجاد اشتغال مي كند.

وي ادامه داد: اين نسبت در مقايسه با سال گذشته كه با افتتاح 22 پروژه همراه بود، سه برابر شده است.ك/2

7296 / 695