۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۴۱
کد خبر: 81488822
T T
۰ نفر

وضعيت بهداشت و درمان ممسني و رستم ازحرف تا عمل!

۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۴۱
کد خبر: 81488822
وضعيت بهداشت و درمان ممسني و رستم ازحرف تا عمل!

ماهنامه نورباران چاپ ممسني با گستره توزيع در استانهاي فارس ، بوشهر و كهگيلويه و بويراحمد در جديدترين شماره خود واكنش انتقاد آميز يك وبلاگ خبري منطقه را به سخنان اخير يك مسوول بهداشتي در خصوص مطلوب ارزيابي كردن امكانات بهداشتي در شهرستانهاي ممسني و رستم انعكاس داده است .

يكي از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي شيراز در خبري از رضايت مندي از عملكرد شبكه هاي بهداشت و درمان ممسني و رستم خبر داده بود و اظهار داشته:طي بازديدي كه از اماكن و امكانات بهداشتي، درماني و آموزشي دو شهرستان ممسني و رستم به عمل آمد خوشبختانه ميزان رضايتمندي عمومي از وضعيت اماكن و خدمات ارائه شده سلامت بسيار مطلوب بوده و مردم اين منطقه از عملكرد متوليان بهداشت و درمان دو شهرستان نهايت رضايت را داشتند. طي بازديدي كه از بيمارستان حضرت وليعصر(عج) شهرستان ممسني، كه تنها بيمارستان منطقه نيز مي باشد،انجام گرديد، وضعيت اين مركز مطلوب و مناسب ارزيابي شد و مشكلاتي كه در بازديدهاي قبلي به چشم مي خورد نيز رفع و برطرف شده بود.

اين خبر واكنش هايي را در فضاي مجازي ممسني و رستم به دنبال داشت. سيد قاسم حسيني از وبلاگ نويسان شهرستان رستم و مسئول وبلاگ درخيد در يكي از پست هاي خود نوشته است:

مهمترين سوالي كه به ذهن خوانندگان محترم ساكن در شهرستان هاي ممسني و رستم خطور مي كند اين است كه اين مقام مسئول از كدام مراكز بهداشتي سخن مي گويد كه مردم از آنها راضي هستند !!؟ از كدام مردم سوال شده و نظر سنجي بعمل آمده است كه مردم در پاسخ به آن اعلام رضايت كرده اند !!؟ سيل هجوم مردم ممسني و رستم جهت مداواي بيماران خود به شهرستان هاي كازرون، شيراز ياسوج و گچساران با كدام يك از سخنان اين مسئول محترم مطابقت دارد !!؟سخن اين است كه شايداين سخنان جهت ارائه به مقامات بالاتر و رسانه هايي كه از اين دو شهرستان بازديد نكرده اند و با مردم آن سخن نگفته اند جالب و قابل تحسين باشد اما مردم ممسني و رستم كه نمي توانند خود را فريب داده و به سخنان تبليغاتي شما دلخوش كنند !!! مردم ممسني و رستم بيمارستان شهر نورآباد را ... مي دانند و اين بيمارستان فاقد حداقل دستگاه هاي مورد نياز جهت مداواي بيماران اين دو شهرستان مي باشد !!! چرا و

به چه حقي به جاي پرداختن به واقعيت موجود در بخش درمان اين دو شهرستان محروم ، به مردم دروغ مي گوييد ! احداث بيمارستان در شهرستان رستم براي مردم تبديل به آرزوي محال شده است و شايد اين شهرستان جزء معدود شهرستان هاي كشور باشد كه فاقد بيمارستان بوده و اين واقعيت موجود در اين

شهرستان است ! اينها رابه مردم بگوييد.

بيمارستان وليعصر (عج) ممسني فاقد پزشك متخصص كافي و حداقل دستگاههاي مورد نيازجهت مداواي بيماران است و كمبود پزشك و پرسنل در اتفاقات شلوغ و پرمراجع آن محسوس است و مردم جهت انجام مراحل مختلف درمان خود به شهرستان هاي اطراف هجوم مي برند، اين واقعيت موجود در اين دو

شهرستان است ! اينها را بگوييد . شهرستان هاي ممسني و رستم فاقد دستگاه ام آر اي است !اين واقعيت موجود در حوزه درمان اين شهرستان هاست ؛ اين را به مردم بگوييد.

دستگاه سي تي اسكن شهرستان ممسني اغلب اوقات خراب بوده و امكان خدمات دهي به مردم را ندارد اين را به مردم بگوييد! مراكز بهداشتي شهرستان هاي ممسني و رستم فاقد پزشك عمومي مورد نياز بوده و مردم ناراضي هستند ! شهرستان رستم و ممسني گستردگي جغرافيايي زيادي داشته و اين دو شهرستان داراي حدود 800 روستا مي باشند كه برخي از آنان با مراكز شهرستان هاي خود بالغ بر دو ساعت فاصله دارند و تنها بيمارستان موجود در اين دو شهرستان جوابگوي نيازهاي درماني مردم نبوده؛ لذاساخت بيمارستان شهرستان رستم بايد در اسرع وقت اجرايي و روند ساخت آن با شتاب مضاعف پيگيري گردد ؛ و اين واقعيت موجود در اين شهرستان است .

متاسفانه نماينده مردم محروم ممسني و رستم به جاي پرداختن به مشكلات عديده اين دو شهرستان ،بيشتر وقت خود را به تحليل اوضاع افغانستان ،پاكستان ،عراق و ... اختصاص داده و كمتر به معضلات و مشكلات مختلف مردم حوزه انتخابيه خود مي پردازد . اي كاش ايشان به جاي پرداختن به معضلات اين كشورها گامي در راستاي احداث بيمارستان شهرستان رستم و بهبود وضعيت درماني بيمارستان وليعصر (عج ) شهرستان ممسني برمي داشت . و اي كاش ...

667

***شهرستان هاي رستم و ممسني فارس در مسير توسعه طرح تحول سلامت

شيراز - ايرنا - معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شيراز و مسوول معين بازديد از طرح هاي بهداشتي درماني شهرستان هاي رستم و ممسني در استان فارس از وضعيت طرح جامع سلامت شهرستان هاي ممسني و رستم بازديد به عمل آورد و شرايط بهداشت و درمان اين دو شهرستان را مناسب توصيف كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشكي شيراز، دكتر كوروش عزيزي در اين خصوص، اظهار داشت:طي بازديدي كه از اماكن و امكانات بهداشتي، درماني و آموزشي دو شهرستان ممسني و رستم به عمل آمد خوشبختانه ميزان رضايتمندي عمومي از وضعيت اماكن و خدمات ارائه شده سلامت بسيار مطلوب بوده و مردم اين منطقه از عملكرد متوليان بهداشت و درمان دو شهرستان نهايت رضايت را داشتند.

معاون معين شهرستان هاي ممسني و رستم ادامه داد: طي بازديدي كه از بيمارستان حضرت وليعصر(عج) شهرستان ممسني، كه تنها بيمارستان منطقه نيز مي باشد، انجام گرديد، وضعيت اين مركز مطلوب و مناسب ارزيابي شد و مشكلاتي كه در بازديدهاي قبلي به چشم مي خورد نيز رفع و برطرف شده بود.

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه گفت: در بازديد قبلي كمبود حضور متخصص زنان و زايمان مشهود بود كه در اين بازديد و طي هماهنگي هاي به عمل آمده، اين مشكل نيز برطرف گشته و در حال حاضر پزشكان متخصص زنان و زايمان به طور مستمر و منظم در اين شهرستان حضورو فعاليت مطلوب دارند .

وي افزود: در ملاقات با بيماران اورژانسي و بستري شده در اين بيمارستان و مذاكره با همراهان بيماران، رضايتمندي بالايي از نحوه ارائه خدمات لازم در اين واحد درماني و نيز رفتار و برخورد مناسب كادر درماني مشاهده گرديد.

عزيزي ازلزوم گسترش واحد اتفاقات و اورژانس و نيز مركز دياليز تنها بيمارستان شهرستان ممسني خبر داد و گفت: يكي از نكات برجسته و ارزشمندي را كه در اين بازديد مشاهده شد، همكاري بسيار خوب خيرين عرصه سلامت منطقه بود كه در گسترش مركز دياليز بيمارستان حضرت وليعصر(عج) اعلام همكاري داشتند .

وي با اشاره به اين موضوع كه اين بازديد در قالب بازديدهاي دوره اي اعضاي هيئت رييسه دانشگاه و تحت عنوان معاون معين شهرستان ها انجام گرفته، افزود: پيشرفت فيزيكي دو پروژه مركز جامع سلامت و نيز بهسازي ساختمان مجتمع آموزش عالي سلامت ممسني با پيشرفت خوب و قابل قبولي در حال انجام مي باشد.

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شيراز بيان كرد : در طي اين بازديد ،ديداري نيز از مركز آموزش عالي سلامت ممسني انجام شد و در فضايي صميمانه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان اين مركز آموزشي انجام گرفت و در جهت رفع مشكلات و دغدغه هاي به حق اين عزيزان ، پيگيري و هماهنگي هاي لازم صورت خواهد پذيرفت.

عزيزي در پايان ضمن يادآوري دلاورمردي هاي مردم شهرستان هاي ممسني و رستم در دوران دفاع مقدس و نيز حضور پر شور اين مردم در ايام پيروزي انقلاب اسلامي گفت: خدمت رساني و ارائه خدمات لازم بهداشتي و درماني كه از اصول اوليه ايجاد و گسترش عدالت اجتماعي در سطح جامعه مي باشد، به مردم محروم و ولايتمدار منطقه ممسني و رستم از وظايف دانشگاه علوم پزشكي استان فارس بوده و متوليان اين دانشگاه تمام تلاش خود را براي ارتقاي هر چه بيشتر سطح سلامت اين مردم خواهند كرد.

شبكه بهداشت و درمان شهرستان رستم، مركز بهداشتي و درماني شمارهء يك اين شهرستان، مركز جامع سلامت شهرستان ممسني و چند واحد بهداشتي و درماني ديگر اين دو شهرستان از ديگر اماكن مورد بازديد معاون معين شبكه هاي بهداشت و درمان ممسني و رستم بودند.

رستم و ممسني بترتيب در فاصله 158 و 175 كيلومتري غرب شيراز در استان فارس قرار دارند .ك/2

7366/ 677/ 667

انتهاي پيام /*