۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81492457
T T
۰ نفر
اينجا فقط پول نقد را مي شناسند/نبرد با تكنولوژي در ترمينال سنندج

سنندج - ايرنا - ساعت 11 و 30 دقيقه پيش از نصف شب، ترمينال بزرگ تهران در سنندج، آخرين اتوبوس ها عازم حركت مي شوند.

به گزارش ايرنا، با اين خيال راحت كه كارت عابر بانك در كيف خود دارم و نياز چنداني به پول نقد پيدا نمي كنم، وارد ترمينال شدم به تعاوني كه پيشتر به آن زنگ زده بودم و بليطي رزرو كرده بودم مراجعه كردم؛ پس از صدور بليط، كارت بانكي خود را به متصدي مربوطه ارائه كردم كه آن را به من پس داد و گفت كه از عابر بانكي كه در داخل سالن قرار دارد پول نقد دريافت كنم و به وي بدهم.

مقدار پول نقدي را كه در كيف داشتم براي پرداخت بهاي بليط به مسوول مربوطه دادم و به سوي عابر بانك مستقر در ترمينال رفتم.

اما دو عابر بانكي كه در ترمينال قرار دارند پولي براي پرداخت نداشتند، ترمينالي كه عنوان 'بزرگ' را بر سردري تازه ساخته شده نوشته اند تنها دو عابر بانك دارد كه آنها هم در اين ساعات كار نمي كنند.

متصدي مربوطه در جواب سوال من كه چرا از كارتخوان استفاده نمي كنيد، به شوخي گفته بود 'پول نقد لازم داريم' اما معلوم بود اصل قضيه همين است، به هركسي كه براي گرفتن بليط مي آمد درخواست پول نقد مي كرد.

خانمي در اين حين مجبور شد به يكي از مغازه هاي محوطه برود و با كشيدن كارت خود از آنها پول نقد بگيرد، گويا اينجا حتي از سوپرماركت ها و ميدان تره بار سنندج نيز عقب مانده است و پول نقد است كه حرف اول را مي زند.

جدايي ترمينال سنندج از دنياي ارتباطات و امكانات الكترونيكي به همين خلاصه نمي شود؛ با اينكه مدت زيادي نيست سايت فروش بليط الكترونيكي ترمينال راه اندازي شده است اما هيچكدام از تعاوني ها خوش ندارند كه مسافران از طريق سايت اقدام به خريد بليط كنند.

هر كس كه از طريق سايت اينترنتي اقدام به خريد بليط كند در خود تعاوني و در زمان حركت اتوبوس با انتقادات و مشكلاتي مواجه مي شود كه مسافر را از خريد مجدد از اين طريق در سفرهاي بعدي منصرف مي كند.

در شرايط و زمانه ايي كه دنيا با هدف تسهيل كار انسان، به سمت استفاده از تكنولوژي هاي نو حركت مي كند، در گوشه اي از اين كشور و در ترمينال سنندج نبردي با تكنولوژي برقرار است و كسي آن را خوشامد نمي گويد.

تعاوني ها، ديگر مسوولين مربوطه بايد نظارت خود را بر ترمينال سنندج و تعاوني هاي فعال در آن افزايش دهند تا اين مجموعه از تكنولوژي و امكانات روز دنيا عقب نماند.ك/4

6108/1904

اميد بهمني