۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۲۸
کد خبر: 81503358
T T
۰ نفر
اردوي تيم ملي سنگنوردي نوجوانان و جوانان كشور در همدان برپا شد

همدان- ايرنا- دومين اردوي آمادگي تيم ملي سنگنوردي نوجوانان و جوانان دختر و پسر كشورمان از امروز - چهارشنبه - به ميزباني شهر همدان داير شد.

مدير روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان همدان در گفت و گو باخبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين مرحله از اردوي آماده سازي تيم ملي سنگنوري كشور در رشته‌هاي سرعت، سرطناب و بلدرينگ به مدت چهار روز در سالن مرحوم فرهاد ميرزاجاني همدان برپا شده است.

'حمدالله چاروسايي' افزود: در اين اردو 40 سنگنورد در سه رشته سرعت، سختي و بلدرينگ به تمرين و رقابت مي پردازند تا برترين ها سهميه حضور در دور سوم اردوي تيم ملي را كسب كنند.

وي خاطر نشان كرد: نفرات دعوت شده به اين اردو عصر ديروز وارد همدان شدند و از امروز زير نظر مربيان فرشاد آرتيمس فرشاد يگانه از تهران و عليرضا بلاغي از قزوين به تمرين و رقابت مشغول شدند.

چاروسايي اضافه كرد: 40 سنگنورد دختر و پسر در رده هاي سني نوجوانان و جوانان در اين اردو حضور دارند كه از بين آنها مينا ابوالحسني در رشته سرعت و متين بيات در رشته سرطناب از همدان هستند.

وي بيان داشت: اين اردوي آمادگي به منظور حضور قدرتمند در مسابقات جهاني جمهوري آذربايجان كه خرداد ماه سال آينده برگزار خواهد شد، برپا شده است.

وي يادآور شد: مريم جودكي و مهسا عليمرداني از استان مركزي، مينا آرميده از زنجان، فاطمه منتظري و شقايق اسكندري از فارس، سارا انصاريان و سرورانصاريان از ايلام، نگين نجفي از زنجان، عاطفه رضوي فارس، الميرا قربان زاده از تهران، سيده افسانه مير احمدي بابا حيدري و ساحل مايلي فريديي از اصفهان و زهره هاشم زاده از خراسان رضوي دعوت شدگان به اين اردو در بخش بانوان هستند.

وي افزود: همچنين علي نجفي، مرتضي فيضي، علي احمدي، علي الله وردي، پوريا رسولي و محمدرضا بيگدلي از زنجان، محمدرضا كريمي از گلستان، محمدحسين دسترنج از كرمانشاه، علي آرامش از لرستان، سجاد مستجاب الدعوه ، محمدمهدي جليلي، عارف اميدفر، ابوالفضل حسين پور از خراسان رضوي، صالح سرچشمه پور از تهران، مهدي عليپور از قزوين و محسن عبداللهي از فارس ديگردعوت شدگان به اين اردو در بخش جوانان ونوجوانان پسر هستند.

سالن سنگنوردي زنده ياد فرهاد ميرزاجاني همدان با برخورداري از استانداردهاي بين المللي بهترين موقعيت را براي برپايي اردوي تيم هاي ملي سنگنوردي كشور فراهم ساخته و اكنون به عنوان پايگاه قهرماني اين رشته در سطح كشور حايز اهميت است.

سالن سنگنوردي فرهاد مجهزترين ديواره سنگنوردي با ديواره هاي سرعت، بلدرينگ و سختي بر اساس استاندارد بين المللي، اتاق قرنطينه، سكوي تماشاگران با ظرفيت 700 تا هزار نفر و مهمانسرا با ظرفيت يكصد نفر است.

اين سالن سال گذشته ميزبان رقابت هاي قهرماني سنگنوردي جوانان و نوجوانان آسيا بود.

7520/1181/1104
۰ نفر