برگزاری مراسم افتتاحیه با یاد شهیدان شهبازی و ریزوندی/غیبت 
سوریان در مراسم تجلیل

كرمانشاه - ایرنا - مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره رقابتهای بین المللی كشتی آزاد و فرنگی و كشتی پهلوانی جام جهان پهلوان تختی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در سالن شش هزار نفری امام خمینی (ره) كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مراسم افتتاحیه با حضور پرشور مردم ورزش دوست و قهرمان كرمانشاه برگزار شد به طوری كه تشویق های ممتد آنان از قهرمانان كشتی كشور فضای صمیمی و دلنشینی را به رقابت ها بخشیده بود.

در این مراسم نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری كرمانشاه، منصور برزگر، رحیم علی آبادی، حسین محبی، جوهری مدیر كل ورزش و جوانان استان كرمانشاه، منوچهری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، سالار احمدزاده رییس شورای اسلامی شهر كرمانشاه، رسول خادم رییس و علیرضا حیدری نایب رییس فدارسیون حضور داشتند.

كلیپی از شهیدان ورزشكار محمود شهبازی و داریوش ریزوندی به نمایش گذاشته شد و در ادامه از خانواده این عزیزان تجلیل شد.

در این مراسم هچنین با اهدا هدایی از عادل مصطفی داور المپیكی مصر، گئورگی ورشنین سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی ایران در المپیك 1992 بارسلون از روسیه، دیوید كوربی رییس كمیته آموزش اتحادیه جهانی كشتی و ویلیتا گیناس رییس كشتی های سنتی اتحادیه جهانی كشتی تجلیل شد.

همچنین از قهرمانان و مربیان كرمانشاه شامل حبیب الله محلوجی، بیژن زرافشان، حبیب میرزایی، یزدانی فرزایی، ابوالقاسم نبی زاده، علیرضا جواهری، مصطفی كیانی، كاظم محبی، محمود خاوران و احمد كوه دره ای هم تجلیل بعمل آمد.

تجلیل و اهدا 30 سكه طلا به محمد علی چمیانی و پرداخت یك سال حق سفره به وی به دلیل كسب عنوان بهترین مربی سال در رده سنی بزرگسالان از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود.

امید نوروزی دارنده مدال طلای المپیك لندن از استان فارس از شاگردان محمد علی چمیانی است.

همچنین از حسین نقیبی بهترین مربی سازنده در رده سنی جوانان و اهدا 10 سكه طلا و پرداخت یك سال حق سفره از وی قدردانی شد.

قرار بود در این مراسم از حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیك هم كه در نظر سنجی فدراسیون كشتی از سوی مردم به عنوان بهترین فرنگی كار سال 1393 شناخته شد بود تجلیل شود كه وی در این مراسم حضور نداشت.

همچنین مسعود اسماعیل پور هم كه به مانند حمید سوریان از سوی مردم به عنوان بهترین آزاد كار سال انتخاب شده بود با اهدا 20 سكه طلا مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه از تورج لارودی از پشكسوتان عرصه رسانه و محمد حسن محبی از پهلوانان كشور تجلیل شد.

در مسابقات صبح امروز تعدادی از علاقمندان و تماشاگران كه عكس بزرگی از مرحوم بابك قربانی عضو سابق تیم ملی كشتی فرنگی را در سالن نصب كردنده بودند با مخالفت مسوولان برگزاری روبرو شدند و بنر جمع آوری شد.

همچنین تماشاگران كرمانشاهی با سردادن شعار از رسول خادم رییس فدراسیون خواستند كه این شهر میزبان جام جهانی كشتی باشد.

سرگئی نواكوفسكی بالاترین مقام داوری روسیه به عنوان نماینده اتحادیه جهانی در رقابت های جام تختی حضور دارند.

كرم جابر دارنده دو مدال طلا و نقره المپیك از كشور مصر هم به همراه این تیم به كرمانشاه سفر كرده است.

ریواز میندوراشویلی دارنده مدال طلای المپیك پكن كه سرمربیگری تیم ملی گرجستان را بر عهده دارد با آرامش و اطمینان خاطر خاصی و بدور از هر گونه هیاهو شاگردان خود را كوچ می كرد.

سی و پنجمین دوره رقابت های كشتی آزاد و فرنگی و كشتی پهلوانی جام جهان پهلوان تختی روزهای 23 و 24 بهمن ماه با حضور تیم هایی از كشورهای ایران، آمریكا، ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، كره شمالی، چین ، هند، بنگلادش، بلغارستان، مصر، اوكراین، تونس، عراق و پاكستان در سالن امام خمینی (ره)كرمانشاه برگزار می شود.

ورزشی**1067**1436
۰ نفر