۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۱۵
کد خبر: 81506251
T T
۰ نفر
30هزار هكتار جنگل بليران آمل پايلوت اجراي طرح جنگل هاي هيركاني انتخاب شد

ساري- ايرنا- مدير ملي پروژه مديريت چند منظوره جنگل‌هاي هيركاني، از اجراي پايلوت طرح استاني جنگل هاي هيركاني در سطح حدود 30هزار هكتار از جنگل هاي بليران شهرستان آمل خبر داد.

'داريوش بيات' عصرشنبه در حاشيه جلسه هماهنگي اجراي پروژه جنگل‌هاي هيركاني درمنطقه بليران كه در فرمانداري شهرستان آمل برگزار شد به خبرنگار ايرنا گفت: منطقه نمونه گردشگري و جنگل بليران آمل به عنوان پايلوت طرح در مازندران انتخاب شده و انتظار است كه همه مسئولان همت كنند تا بتوان طرح را با موفقيت اجرا كرد.

مدير ملي پروژه مديريت چند منظوره جنگل‌هاي هيركاني به اقدام هاي اوليه در اجراي اين طرح در جنگل هاي بليران آمل اشاره كرد و افزود: خوشبختانه با حمايت هاي بخشداري و تشكل هاي مردم نهاد غيردولتي توانستيم با مردم جلسات مختلفي گذاشته و سطح جنگل هاي هيركاني را به همراه آنها پاكسازي كنيم.

بيات اضافه كرد: 145 دامدار در سطح روستاهاي حاشيه جنگل و داخل جنگلهاي بليران شناسايي شدند كه ساماندهي اين دامداران به تنهايي كار مشكلي است.

وي تصريح كرد: متاسفانه سطح جنگل هاي بليران آمل رو به كاهش و خالي شدن است و اين وضعيت يك فاجعه زيست محيطي را در آينده رقم خواهد زد.

مدير ملي پروژه مديريت چند منظوره جنگل‌هاي هيركاني، به كاهش سطح جنگل‌هاي هيركاني در كشور اشاره كرد و ادامه داد: اكنون سطح جنگل هاي هيركاني به كمتر از يك ميليون و 939 هزار هكتار كاهش يافته و اگر بخواهيم به سطح جنگل موجود در 60 سال گذشته برگرديم بايد بسياري از زمين‌هايي را كه اكنون به عنوان اراضي كشاورزي تبديل شدند به حالت طبيعي و جنگلي خود بازگردانده شود.ك/3

7327/6097 **1917
۰ نفر