۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81506583
T T
۰ نفر
دولت آمریكا عدالت را نسبت به قتل 3 دانشجوی مسلمان اجرا كند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با محكوم كردن قتل سه دانشجوی مسلمان از سوی یك مهاجم افراطی آمریكایی، خواستار اجرای عدالت و احقاق حقوق خانواده قربانیان توسط دولت آمریكا شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «مرضیه افخم» قتل سه دانشجوی مسلمان توسط یك مهاجم افراطی كه واكنش تعداد قابل توجه از مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی در داخل و خارج از آمریكا را در پی داشته است، بسیار تأسف آور خواند.

وی ضمن اظهارهمدردی با خانواده قربانیان، مسلمانان جهان، سایر پیروان ادیان ابراهیمی و افراد و آحادی كه از این حادثه غم انگیز متأثر شده اند، تأسف عمیق خود را نسبت به ترویج و گسترش هدفمند اسلام هراسی و اسلام ستیزی را ابراز داشت و خواستار اجرای عدالت و احقاق حقوق خانواده قربانیان از سوی دولت آمریكا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر رسالت جامعه جهانی مبنی بر لزوم و ضرورت حفظ و گسترش ارزش های دینی و انسانی در جوامع مادی تأكید كرد و افزود: رسانه های عمومی می توانند نقش مؤثر خود را پر رنگ تر از گذشته در فرهنگ سازی ، تبیین آرمان های انسانی اسلام و پرهیز و اجتناب از افراط گرایی در سطوح مختلف جامعه ایفا كنند.

سه دانشجوی مسلمان هفته گذشته در یكی از ایالت های شرقی آمریكا به ضرب گلوله كشته شدند. این حادثه در آپارتمانی در نزدیكی دانشگاه نورث كارولینا UNC در شهر «چپل هیل» روی داد.

این سه نفر از اعضای یك خانواده بوده كه دو نفر از آنها زن و شوهر و دیگری خواهر یكی از قربانیان است.

یكی از قربانیان این حادثه دانشجوی سال دوم رشته دندانپزشكی در دانشگاه UNC بود كه برای جمع آوری كمك های مالی برای درمان دندان پناه جویان سوری كه در تركیه به سر می بردند، تلاش می كرد. هر سه قربانی از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفتند.

ضارب كرایگ استفان هیكس 46 ساله است كه پس از ارتكاب به این جنایت در اواخر روز گذشته (سه شنبه) خود را به پلیس معرفی كرد.

سیام**7261**1336
۰ نفر