۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81508598
T T
۰ نفر

يك بازيگر: تئاتر مشهد حرفه اي است

۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81508598
يك بازيگر: تئاتر مشهد حرفه اي است

مشهد - ايرنا - بازيگر باسابقه تئاتر و تلويزيون گفت: تئاتر عاملي براي زنده شدن روح هنرمند است و در همين راستا تئاتر در مشهد هم اكنون نسبت به سطح كشور حرفه اي عمل مي كند.

'يوسف صيادي' در نشست خبري پيرامون اكران تئاتر 'زندگي خصوصي آقاي اسب' در مشهد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه به علت بخشهايي از تصويربرداري تله فيلمي كه در مشهد كارگرداني مي‌كنم موفق شدم در نمايش زندگي خصوصي آقاي اسب نيز به ايفاي نقش بپردازم.

تئاتر 'زندگي خصوصي آقاي اسب' در طول روزهاي يكم تا هفتم اسفند ماه آتي در سالن نمايش هنرهاي زيباي مشهد روي صحنه مي رود.

'يوسف صيادي، هادي شيباني و حامد وكيلي' بازيگران اين نمايش با كارگرداني 'احسان روحي' هستند.

بازيگر نمايش 'زندگي خصوصي آقاي اسب' ادامه داد: هنگام كارگرداني تله فيلمها و بازي در آثار مختلف سينمايي و تلويزيوني تلاش مي كنم زماني را به بازي در تئاتر بپردازم.

صيادي با بيان اينكه بازيگري تئاتر را از سال 1363 از مدرسه آغاز كرده افزود: فعاليتهاي حرفه اي من از سال 1369 با آثاري همچون نمايش سيمرغ، جنگ جوان، پرواز 57 و ساعت خوش آغاز شد.

وي گفت: آخرين نمايشي كه بازي كردم با عنوان 'زمين و آسمان' بود كه مربوط به دو سال پيش است.

نويسنده و كارگردان نمايش كمدي 'زندگي خصوصي آقاي اسب' نيز گفت: اين اثر از يكم تا هفتم اسفند ماه در سالن نمايش هنرهاي زيباي مشهد اجرا مي‌ شود.

'احسان روحي' با بيان اينكه نمايشنامه اين اثر را در سال 1390 با مضمون خودكشي نوشته است افزود: اين اثر را با استفاده از ژانر كمدي نوشتم و امسال آن را بازنويسي كردم.

وي گفت: زندگي خصوصي آقاي اسب بازخوردي از معضل خودكشي در جامعه است و در اين اثر مباحثي همچون علت گرايش برخي از مردم به خودكشي و تبعات آن به تصوير كشيده شده است.

اين كارگردان تئاتر افزود: حضور بازيگران نام آشناي تئاتر و تلويزيون در اين اثر سبب شده تا تلفيقي از هنرمندان تهران و خراسان رضوي در آن بازي كنند.

روحي همچنين با ابراز خرسندي از وارد شدن بخش خصوصي به تئاتر مشهد گفت: با افزايش تعداد سالنهاي نمايش در پايتخت معنوي ايران تماشاگر حق انتخاب بيشتري پيدا مي‌ كند.

32 گروه فعال نمايشي در عرصه تئاتر خراسان رضوي فعال هستند كه از تعداد 18 گروه مربوط به مشهد است. همچنين ۲۶ انجمن هنرهاي نمايشي در شهرستانهاي استان خراسان رضوي فعاليت دارند.

3027/1858