۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶
کد خبر: 81508622
T T
۰ نفر
50 درصد معلمان كشور از طريق دانشگاه فرهنگيان جذب شده اند

اراك- ايرنا- معاون پژوهش و فناوري دانشگاه فرهنگيان گفت: 50 درصد از معلمان و فرهنگيان كشور از طريق اين دانشگاه دانش آموخته و جذب مشاغل تعليم و تربيت شده اند.

«رضا ساكي» روز دوشنبه در آيين استقبال از ورودي هاي جديد دانشگاه فرهنگيان در اراك افزود: دانشگاه فرهنگيان متولي اصلي تربيت معلم در كشور است و بر اساس موافقت نامه اين دانشگاه و آموزش و پرورش، تمامي معلمان كشور بايد از مسير اين دانشگاه دانش آموخته و جذب بازار كار شوند.

وي ادامه داد: هم اكنون 63 هزار دانشجو در دوره هاي مختلف كارشناسي پيوسته، ناپيوسته و تعداد محدودي در كارشناسي ارشد در 99 واحد آموزشي شامل 64 پرديس و 33 مركز زير پوشش اين دانشگاه براي ورود به مدارس و تربيت دانش آموزان نسل آينده در اين دانشگاه به تحصيل اشتغال دارند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه فرهنگيان بيان كرد: نهادينه كردن رويكرد «معلم پژوهنده» يكي از اهداف مهم اين دانشگاه است كه در اين برنامه ها به توليد علم و تفكر پژوهش محور تاكيد ويژه شده است.

ساكي اظهار كرد: در راستاي نهادينه كردن فرهنگ پژوهش در بين دانشجويان معلم، دروس جديد درس پژوهي، اقدام پژوهي، روش تحقيق و پروژه در برنامه هاي جديد اين دانشگاه ايجاد شده تا اين دانشجويان بتوانند به عنوان سفيران دانايي كه گفتمان پرسشگري را در لايه هاي مختلف جامعه بسط مي دهد فعاليت كنند.

وي با يادآوري نامگذاري امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي » افزود: به منظور گسترش و نهادينه كردن اين مهم در عرصه تربيت معلم، دانشگاه فرهنگيان 10 همايش استاني و يك همايش كشوري را تدارك و اجرا كرده است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه فرهنگيان ادامه داد: اين همايش ها با هدف نقش دانشگاه در اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي و انتظاراتي كه از اين قشر در حوزه دانايي محوري و پيشبرد اقدامات اثرگذار در روند توسعه مي رود به بحث و نظر گذاشته شده و شناسايي و معرفي راهكارهاي ارتقاي فعاليت هاي دانشگاه در راستاي توسعه شايستگي هاي دانشجو معلمان در آن لحاظ شده است.

رييس دانشگاه فرهنگيان پرديس شهيد باهنر استان مركزي در اين آيين گفت: يك هزار و 400 دانشجو زن و مرد در 11 رشته از جمله زبان، ادبيات فارسي، تربيت بدني، علوم تربيتي، علوم اجتماعي، زيست شناسي، فيزيك و تاريخ در اين دانشگاه به تحصيل مشغول هستند.

«سعيد فخاري» افزود: در دوره درسي بهمن ماه اين دانشگاه 350 دانشجو در 8 رشته در مقطع كارشناسي پيوسته در اين دانشگاه پذيرفته شده اند كه بعد از تحصيل جذب آموزش و پروش مي شوند.

در اين آيين از 10 نفر از دانشجويان برتر در حوزه هاي مذهبي، فناوري و فعالان صنفي دانشگاه فرهنگيان پرديس شهيد باهنر اراك تقدير شد.

همچنين از هشت نفر از دانشجويان برتر دانشگاه فرهنگيان زينب كبري استان مركزي نير تقدير شد.

دانشگاه فرهنگيان با هدف تربيت و توانمندسازي معلمان و نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰ با تجميع تمام مراكز تربيت معلم سراسر ايران تأسيس شد.ك/2

1955/6013/1772
۰ نفر