به گزارش ايرنا 'عبدالرضا فولادوند' روز چهارشنبه در چهارمين جشنواره درس پژوهي استان همدان با بيان اينكه در طول 36 سال گذشته تنها به كميت، درصد قبولي، آمار و ارقام ها توجه شده است افزود: اما در دولت تدبير و اميد آموزش و پرورش از كميت فاصله گرفته و به سمت كيفيت پيش مي رود.
وي اضافه كرد: به منظور كيفيت بخشي پنج راهبرد مهم مد نظر است كه توجه به نيروي انساي و فضاهاي آموزشي، استفاده از مشاركت هاي مردمي و عملياتي كردن بودجه از جمله اين راهبردها است.
فولادوند گفت: در سال جاري گام هاي مثبتي براي رسيدن به كيفيت بخشي در آموزش و پرورش همدان اجرا شده است و در اين زمينه آموزش و پرورش همدان موفق به صرفه جويي 130 ميليارد ريال شده است.
وي اظهار كرد: در سال جاري سه هزار و 600 دانش آموزان به مجموعه دانش آموزان استان اضافه شده است و يك هزار و 500 نفر از فرهنگيان استان بازنشسته شدند كه با اين وجود شش هزار ساعت در هفته صرفه جويي انجام شده است و هيچ مشكلي در اين زمينه ايجاد نشده است.
وي گفت: آموزش و پرورش به دور از شعار زدگي توانسته است، منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر صرفه جويي و توجه به اقتصاد مقاومتي را تحقق بخشد.
وي با اشاره به مشكلات آموزش و پرورش استثنايي همدان گفت: طرح هاي ناتمام، عقب ماندن دانش آموزان استثنايي از پوشش تحصيلي به دليل نبود امكانات و تجهيزات، كمبود سرانه آموزشي، كمبود نيروي انساني و تجهيزات آموزشي و توانبخشي، كمبود نيروي كاردرماني و گفتار درماني و عدم تاسيس مراكز اختلالات يادگيري از جمله اين مشكلات است.
رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان همدان نيز گفت: درس پژوهي از سال 89 براي نخستين بار در قالب جشنواره با هدف اجرايي كردن راهكارهاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، ارايه آثار برتر و منتخب درس پژوهي در قالب پوستر و مقاله، ارتقاي كيفيت آموزش و گسترش فرهنگ درس پژوهي در كشور اجرا يي شد.
'پروين قربانيان' افزود: توسعه و ترويج تفكر انتقادي از مهمترين اهداف درس پژوهي است كه معلمان در اين فرايند به تعامل بيشتر با يكديگر و ترويج تفكر انتقادي تشويق مي شوند.
وي اظهار كرد: معلم مهمترين عنصر نظام آموزشي در فرايند ياددهي و يادگيري و معمار اصلي نظام آموزشي است و موفقيت هر نظام آموزشي در حد تعيين كننده اي به دانش و مهارت حرفه اي معلم بستگي دارد.
چهارمين جشنواره درس پژوهي آموزش و پرورش استان همدان با حضور معاون وزير و رييس آموزش و پرورش استثنايي كشور و جمعي از معلمان در خانه معلم همدان برگزار شد.
در اين جشنواره از پنج تيم درس پژوهي كه دو تيم منتخب كشوري و سه تيم منتخب استاني هستند و همچنين از 10 برگزيده برنامه ياددهي و يادگيري نيز تقدير شد.
آموزش و پرورش استثنايي استان همدان حدود يك هزار و 500 دانش آموز را زير پوشش قرار داده است.
2087/6993
مديركل آموزش و پرورش همدان:
كيفيت بخشي به آموزش راهبرد مهم دولت است
۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳
کد خبر:
81511532
همدان - ايرنا- مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: كيفيت بخشي به آموزش از راهبرد هاي مهم دولت يازدهم در آموزش و پرورش است.