۲ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۴۰
کد خبر: 81515022
T T
۰ نفر
روزانه حدود 17 میلیون سفر درون شهری در پایتخت انجام می شود

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینكه روزانه 15 تا 17 میلیون سفر درون شهری در پایتخت انجام می شود، گفت: سهم ناوگان تاكسیرانی از این میزان بیش از چهار میلیون سفر (بالغ بر 23 درصد) است كه این نشان دهنده حساسیت و اهمیت كار تاكسیرانان است.

به گزارش ایرنا، سردار «سیدتیمور حسینی» عصر شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره تاكسیران برتر كه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، به نقش اثرگذار و تعیین كننده تاكسیرانان در فرِآیند ترافیك تهران اشاره و تصریح كرد: موفقیت یا شكست هرطرحی كه از طرف پلیس یا مدیریت شهری اجرا شود تا حدود زیادی به عملكرد تاكسیرانان وابسته است.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به گذشت بیش از یك ماه از آغاز اجرای طرح «خط سفید» در دو منطقه تهران، گفت: سهم عمده تاكسیرانان در جابجایی مسافران می تواند كلید موفقیت راهبردی باشد كه در حوزه ترافیك شهر تهران پیگیری می شود.

سردار حسینی افزود: هر راننده تاكسی با رعایت قانون می تواند سایر رانندگان را نیز به این كار تشویق كند كه البته عكس آن نیز صادق است.

وی با بیان اینكه آنچه بیش از ترافیك موجب ایجاد ناملایمات در معابر شهری است، بی نظمی در ترافیك است، گفت: بیشتر شهروندان از بی نظمی هایی كه در سطح معابر شهر تهران به اشكال مختلف وجود دارد، گله مندند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینكه انسان ها به طور ذاتی طالب زیبایی هستند، گفت: یكی از موثرترین جلوه های زیبایی در شهر، نظم شهروندان در رانندگی است كه می تواند بر روح و جسم رانندگان تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.





* حمل و نقل انسان محور، رویكرد مدیریت شهری تهران

معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران نیز در ادامه این همایش با بیان اینكه معنای ترافیك در جهان امروز تغییر یافته و دوران خودروسالاری به پایان رسیده، افزود: جامعه تخصصی حمل و نقل اعتقاد دارند كه باید به سمت حمل و نقل انسان محور حركت كنیم.

«سیدجعفر تشكری هاشمی» افزود: تاكسی به عنوان وسیله ای مطمئن، پناهگاهی برای شهروندان است كه این جایگاه در پی عملكرد مطلوب تاكسیرانان بدست آمده است.

وی اظهار كرد: آراستگی تاكسی نشانه شخصیت راننده آن است كه این موضوع نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی حسن خلق و صبوری را از دیگر ضروریات رفتار تاكسیرانان دانست و گفت: رانننده تاكسی باید آرامش داشته باشد ضمن اینكه با وجود ترافیك تهران داشتن صبر برای راننده تاكسی بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

معاون شهردار تهران داشتن نظم در زندگی، گذشت در رانندگی، قانونمداری و توجه به ضعیفان را از دیگر ویژگی هایی دانست كه باید در رفتار یك تاكسیران تجلی یابد.

تشكری هاشمی با بیان اینكه امروزه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در جهان به معنای ناتوانی مالی برای استفاده از خودروی شخصی نیست، بلكه به تشخیص درست برای حل یك معضل اجتماعی مرتبط است تصریح كرد: در بسیاری از كلانشهرهای پیشرفته جهان مسوولین با استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و دوچرخه رفت و آمد می كنند كه این كار آنان به هیچ عنوان نشان دهنده پایین بودن منزلت اجتماعی نیست.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه برخی نگاه های ناموجه موجب شده كه تاكسی و تاكسیرانان پایتخت در شرایط مناسبی قرار نداشته باشند، گفت: تاكسی باید از مقبولیت لازم برخوردار شود تا رضایت شهروندان را نیز در پی داشته باشد.

وی با بیان اینكه تاكسی های بی كیفیت باعث نارضایتی مسافران و شرایط سخت كاری تاكسیرانان شده است، تصریح كرد: اصرار برای استفاده از خودروهایی كه بیش از پنج سال عمر مفید دارند به عنوان تاكسی در شهر تهران جای سووال دارد.

تشكری هاشمی از تصمیم شهرداری برای ارتقای كیفیت تاكسی های تهران خبر داد و افزود: در لایحه بودجه سال آینده كه هم اكنون در شورای شهر تهران در حال بررسی است، یارانه مناسبی برای تامین بخشی از تاكسی های مناسب پایتخت پیشنهاد شده است.

دومین جشنواره تاكسیران برتر شهر تهران امروز (شنبه) عصر طی آیینی در سالن همایش های سازمان صدا و سیما با تجلیل از 18 تاكسیران برتر شهر تهران به كار خود پایان داد.

این جشنواره در پی ایجاد فرآیندی مشاركت جویانه بین سازمان تاكسیرانی، تاكسیرانان و مسافرین است تا بر اساس آن اخلاق حرفه ای در شبكه تاكسیرانی شهر تهران ترویج و نهادینه شده و از فرصت های موجود جهت تعالی و اثربخشی ناوگان تاكسیرانی با ایجاد یك شبكه یكپارچه و منضبط بر اساس الگوهای نوین مدیریت شهری، استفاده شود.

تهرام**2079/ 1625
۰ نفر