۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81515369
T T
۰ نفر
ارتفاع برف در مناطق كوهستانی گیلان به 120 سانتی متر رسید

رشت - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی گیلان گفت: ارتفاع برف در مناطق كوهستانی قوشه لانه رودبار ، دیلمان و آبی نام سیاهكل به 120 سانتیمتر رسید.

علی خاوری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، بابیان این كه با استمرار بارش برف در گیلان تلاش راهداران نیز برای بازنگه داشتن راه های استان ادامه دارد ، افزود : با كاهش دما و سرد شدن هوا ، بارش برف كه از دو روز قبل در گیلان آغاز شده ، تردد در نقاط كوهستانی را با كندی مواجه كرده و تمام تلاش اكیپ های راهداری برای بازنگه داشتن و ایمن ‌سازی محورهای برف‌گیر بكار گرفته شده است.

وی با اشاره به مستقر شدن اكیپ راهداری و بكار گیری انواع ماشین آلات راهداری و نیروی انسانی در جاده ها با آغاز بارش برف بویژه در مناطق كوهستانی و برف گیر اظهار كرد : علاوه بر بازنگهداری راه ها ، تردد روان وسایل نقلیه و رفع مشكلات احتمالی مسافران از دیگر اقداماتی است كه راهداران ارائه می دهند.

خاوری یادآور شد: هم اكنون ارتفاع برف در مناطق كوهستانی قوشه لانه رودبار ، دیلمان و آبی نام سیاهكل به یك متر و 20 سانتیمتر می رسد و در محورهای حشمت آباد ، ویه ، كلیشم رودبار ، اشكورات رودسر ، ارتفاعات املش ، ماسوله و ارتفاعات رضوانشهر نیز بیش از 60 سانتیمتر برف باریده است.

وی اضافه كرد : همچنین در گردنه حیران بارش برف شدت بیشتری گرفته و ارتفاع آن به 80 سانتیمتر می رسد .

وی با بیان اینكه در محور اسالم به خلخال نیز به دلیل شرایط سخت جوی همراه با كولاك ، تلاش راهداران برای بازنگه داری محور و یاری رساندن به مسافران در راه مانده همچنان ادامه دارد، گفت: در گردنه كوهین نیز با توجه به حجم بارش، كوهستانی بودن منطقه و عبور زیاد وسایط نقلیه، تردد به كندی و با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

مدیركل راه و شهرسازی گیلان خاطر نشان كرد : در حال حاضر ، تمامی راه های مواصلاتی استان باز و با توجه به حجم زیاد بارش برف در مناطق كوهستانی تردد در این تقاط با زنجیر چرخ امكانپذیر است.

وی به رانندگان توصیه كرد تا قبل از سفر خودروهای خود را به سوخت كافی ، وسایل گرمازا و زنجیرچرخ مجهز كنند.ك/3

7296/6070