۵ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۵۲
کد خبر: 81518193
T T
۰ نفر
مسافران از تاخير پروازها در فرودگاه سبزوار گلايه مندند

سبزوار - ايرنا - جمعي از مسافران نسبت به تاخير و كاهش پروازهاي رفت و برگشت تهران - سبزوار در فرودگاه اين شهر ابراز گلايه دارند.

يكي از اين مسافران روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: پرواز شب گذشته سبزوار به مقصد تهران با پنج ساعت تاخير انجام شد كه نارضايتي مسافران را در پي داشت.

'علي اصغر ايزدي' افزود: اين پرواز قرار بود ساعت 22 و 30 دقيقه از فرودگاه سبزوار به مقصد تهران انجام شود كه تا ساعت سه و 30 دقيقه بامداد امروز به تاخير افتاد.

وي گفت: افزود: مسوولان بايد براي رفع اين مشكل چاره انديشي كنند.

يك شهروند ديگر سبزواري گفت: پروازهاي فرودگاه اين شهر مدتي است كاهش يافته و با تاخير انجام مي شود.

'علي محمدي' افزود: تاخير در پروازهاي فرودگاه سبزوار سبب سر درگمي مسافران شده و برنامه هاي كاري آنها را مختل مي كند.

نماينده مردم سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن در مجلس شوراي اسلامي هم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از كاهش و تاخير پروازهاي فرودگاه سبزوار ابراز ناخرسندي و بيان كرد: براي رفع اين مشكلات مذاكراتي با مسوولان ذيربط انجام شده است.

'محمدرضا محسني ثاني' افزود: وزارت راه و شهرسازي بايد براي رفع اين مشكل اقدام نموده و مردم را از بلاتكليفي نجات دهد.

رييس مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي ادامه داد: اين موضوع را به صورت شفاهي در مجلس شوراي اسلامي به مسوولان ذيربط تذكر داده ام.

وي گفت: مسوولان مي بايست نظارت بيشتري بر عملكرد اين پروازها داشته باشند.

رييس فرودگاه سبزوار نيز درباره تاخير پرواز شب گذشته به مقصد تهران گفت: هواپيماي پرواز تهران به سبزوار با تاخير حدود چهار ساعت و 45 دقيقه وارد فرودگاه سبزوار شده لذا ما مشكلي در فرودگاه سبزوار نداشته ايم.

'علي همتي' افزود: پروازهاي اين فرودگاه هم اينك توسط شركت هواپيمايي آسمان انجام مي شود.

وي درباره كاهش تعداد پروازهاي اين فرودگاه نيز گفت: مسوولان استاني، نمايندگان مجلس و فرمانداري براي افزايش پروازهاي فرودگاه سبزوار پيگيريهاي زيادي انجام داده اند.

رييس فرودگاه سبزوار افزود: بر اين اساس مسوولان ذيربط قول مساعد داده اند پروازهاي فرودگاه سبزوار در آينده نزديك افزايش يافته و به حالت اول برگردد.

تا يك ماه پيش در طول هفته چهار پرواز رفت و برگشت تهران - سبزوار از طريق فرودگاه سبزوار انجام مي شد اما هم اينك شمار پروازها به دو مورد در هفته طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه كاهش يافته است.

فرودگاه سبزوار بهمن ۱۳۸۲ توسط وزير وقت راه و ترابري با گنجايش اسمي سالانه 255 هزار مسافر مورد بهره برداري قرار گرفت و از ارديبهشت ۱۳۸۵ نيز به عنوان مرز مجاز هوايي شناخته شد.

مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در فاصله 237 كيلومتري غرب مشهد واقع است.

6043/1858