۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81518250
T T
۰ نفر
مطالبات پرستاران در سفر هيات دولت به قم پيگيري مي شود

قم - ايرنا - رييس دانشگاه علوم پزشكي قم از پيگيري مطالبات پرستاران در سفر هيات دولت به قم خبر داد.

به گزارش ايرنا، ابوالفضل ايراني خواه دوشنبه شب در مراسم تجليل از پرستاران در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) قم اظهار داشت: پرستاران از آنجا كه نقش مهمي در آرامش بخشي به بيماران دارند، نبايد به لحاظ معيشتي هيچ گونه دغدغه اي داشته باشند.

وي با اشاره به شان و مرتبه معنوي بالاي پرستاران آنها را فرشتگان رحمت توصيف كرد و افزود: وزير بهداشت دولت يازدهم با عنايت به مشكلات پرستاران صادقانه خود را متعهد به حل مشكلات كهنه معيشتي جامعه پرستاري نموده است.

وي با اشاره به در خواست هاي پرستاران در خصوص توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر تعرفه گذاري بر خدمات پرستاري، تصريح كرد: مجلس بايد به همان صورت كه اين قانون را تصويب كرد، اعتبار مورد نظر براي آن را نيز تصويب كند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي قم همچنين با بيان اينكه اين مساله در سفر هيات دولت به قم پيگيري و مطالبات پرستاران استان به وزير بهداشت انعكاس داده مي شود، خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت در راستاي حل مشكلات مالي پرستاران اخيرا بخش نامه نظام پرداخت مبتني بر عملكرد را به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ابلاغ نموده است.

ايراني خواه، با بيان اينكه همه دستگاه هاي اجرايي و همچنين اركان نظام اسلامي نسبت به تحقق مطالبات پرستاران اهتمام جدي دارند، افزود: براي اين امر توجه به مسائلي مانند حفظ منابع و امكانات موجود و همچنين كاهش هزينه ها از طريق رعايت اصول علمي و مسائل آكادميك ضروري و اجتناب ناپذير است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي قم همچنين با اذعان به نامناسب بودن زيرساخت هاي بهداشتي و درماني در قم اظهار داشت: بهبود اين وضعيت طي يك سال گذشته در دستور كار اين دانشگاه بوده، و اين باور كه رسيدگي به وضعيت بهداشت و درمان استان مقدم بر همه امور است، در همه مسوولان تقويت شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، اجراي آن به وسيله دولت يازدهم به دنبال ابلاغ حكيمانه از سوي رهبر معظم انقلاب را تحولي بي سابقه عنوان كرد و افزود: بسياري از صاحبنظران، نقادان و دلسوزان عرصه سلامت اين اقدام را به يك انقلاب در حوزه سلامت و بهداشت تشبيه كردند.

ايراني خواه همچنين اجراي طرح تحول نظام سلامت از سوي دولت تدبير و اميد را موجب خشنودي مردم و رضايت رهبر معظم انقلاب عنوان كرد و افزود: تمامي اركان نظام اسلامي در عرصه هاي مختلف دست به دست هم دادند، و در تحقق اين امر بزرگ مشاركت كردند، لذا تحقق آن بدون همكاري همه جانبه بخش هاي مختلف نظام امكانپذير نبود.

در پايان اين آيين، تعدادي از پرستاران به پاس زحمات و خدماتشان مورد تجليل قرار گرفتند. ك/3

7403 / 1175