۷ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۳۲
کد خبر: 81520912
T T
۰ نفر
یك سوم آلمانی ها خواستار خروج از منطقه یورو هستند

تهران- ایرنا- نتیجه یك نظرسنجی نشان می دهد كه بیش از یك سوم آلمانی ها به علت تبعات یورو بر اقتصاد كشورشان خواهان خروج از منطقه یورو هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه راشاتودی روسیه، نتایج یك نظرسنجی كه دو موسسه ایتالیایی دیموس اند بی و باویا آبزرواتوری انجام داده اند، نشان داد 36.8 درصد آلمانی ها معتقدند كه یورو تنها باعث به وجود آمدن پیچیدگی و دشواری برای كشورشان شده و لازم است از این حوزه خارج شوند.

در مقابل، 46 درصد آلمانی ها بر این باورند كه با وجود دشواری های تحمیلی از سوی منطقه یورو بر كشورشان، وجود یك ارز واحد برای اتحاد اروپا ضرورت دارد و فقط 13 درصد از شركت كنندگان در نظرسنجی قاطعانه معتقدند كه یورو ثمربخش و دائما دارای فایده است.

مشابه این نظر سنجی در برخی دیگر از كشورهای اروپایی نیز اجرا شده است. به طور مثال نسبت شهروندان اروپایی خواهان خروج از یورو در ایتالیا 30.8 درصد، در اسپانیا 24 درصد و در فرانسه 22.7 درصد است.

اقتصاد آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می رود و برخی ناظران اقتصادی می گویند در بحران های اقتصادی كه برای سایر كشورهای حوزه یورو رخ می دهد این كشور ناچار است برخی هزینه های كشورهای ضعیف تر را نیز به دوش بكشد؛ امری كه از نگاه برخی تحلیلگران اقتصادی، حضور آلمان را در حوزه یورو برای این كشور كم صرفه كرده است.

شبس**9241**1613