اين پايگاه خبرينوشت : هميشه در ماه هاي پاياني سال و به خاطر همزماني بررسي بودجه در بهارستان و نزديكي به شب عيد نمايندگان مجلس روي دور ارائه عملكرد مي افتند و اعلام مي كنند كه دستاوردهاي منطقه اي و ملي شان چه بوده است.
گرچه به اعتقاد بسياري از كارشناسان توقعات محلي و خواسته هاي محدود نمايندگان يكي از اصلي ترين دلايل عدم تصويب قوانين كامل و بلندمدت است، اما به هرحال نمايندگان بايد پاسخگوي وعده هاي انتخاباتي خود باشند و تا زماني كه نحوه انتخاب آنها دستخوش تغيير نشده رويه فعلي اجتناب ناپذير است.
در اين ميان نمايندگان مازندران از جمله رجالي هستند كه برايشان آخر سال و اول سال فرقي نمي كند و چنداني اخبار مهمي از دستاوردهاي اصلي آنها در رسانه ها انعكاس نمي يابد.
هروقت خبري از نماينده مازندراني منتشرمي شود يا اشاره به مباحث كلي و تكراري است يا تهديد و فشار به X و Y !
برخي هم به وعده هاي تلنبار شده شان روز به روز اضافه مي كنند و آنقدر وعده روي وعده مي گذارند كه مردم حوزه انتخابيه تا خرخره در رويا فرو مي روند.
در ميان اخبار مختلف منتشر شده از نمايندگان مازندراني در روزهاي اخير، خبري از عزت الله يوسفيان ملا؛ نماينده مردم آمل بسيار جالب و قابل تحسين مي نمود. البته اين خبر كه در ادامه شما را از آن مطلع خواهيم كرد باعث تاسف هم هست. دليل هردوي اين امور را در ادامه خواهيد خواهند.
١١ پروژه ملي آمل در پيوست بودجه كشوري قرار دارد
يوسفيان درمراسم نخستين سالگرد درگذشت دكتر مهرداد جواديان رياست سابق بيمارستان امام علي(ع) آمل با بيان اينكه ١١ پروژه ملي آمل در پيوست بودجه كشوري قرار دارد تاكيد كرد: تمام اين پروژه ها شناسنامه دارهستند كه دولت موظف است هرساله اعتباري را براي آن بگذارد.
يوسفيان ملا با بيان اينكه عمليات ساخت متروي تهران آمل در دست اقدام مي باشد خاطرنشان كرد: خوشبختانه براي شروع عمليات اين پروژه ١٥٠ ميليارد تومان از طريق فروش سهام اصل ٤٤ توسط دولت تامين اعتبارشده است.
وي عنوان داشت: براي شروع عمليات اين پروژه كلنگ زني انجام نشده است ولي پيمانكار مشغول به كار مي باشد كه درفاز اول ٢٤ كيلومتر است.
نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس تاكيد كرد: براي قطعه دوم مترو، پيمانكار درحال انتخاب است كه تونل بزرگي بطول ١٢ كيلومتر از آب اسك تا پلور زده مي شود.
وي عنوان داشت: مبلغ ٢ ميليارد تومان نيز بصورت علي الحساب به كساني كه در مسير مترو داراي زمين هستند پرداخت شد.
نماينده مردم آمل در مجلس تصريح كرد: درنيمه اول سال ٩٤ پروژه پرديس رودهن تا اول اتوبان شهيد بابايي به مناقصه گذاشته خواهد شد كه اميدواريم بتوانيم تا ظرف مدت ٢ سال اين پروژه به اتمام برسد و مسير آمل به تهران ٩٢ كيلومتر شود.
يوسفيان ملا افزود: عمليات ساخت تونل دوم از پلور تا رودهن با اعتباري بالغ بر ٤٠ ميليارد تومان بطول ٣ هزار و٢٠٠ متر شروع شده است كه با اين روندي كه ادامه دارد تا نيمه اول سال ٩٤ افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه ٥٠٠ ميليارد ريال براي بهسازي جاده هراز توسط دولت در نظر گرفته شده است گفت: توسط هيئت دولت مبلغ ١ هزار و٥٠٠ ميليارد ريال از محل تملك دارايي و ماده ١٠ قانون مقرارت دولتي حوادثي براي باند دوم رودهن ، فيروزكوه و قائم شهر به مبلغ ٤٠٠ ميليارد ريال ، بهسازي محور هراز مبلغ ٥٠٠ ميليارد ريال و براي آزادراه رشت قزوين مبلغ ٦٠٠ ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
سهم ديگر شهرهاي مازندران از بودجه هاي ملي چقدر است؟
بي شك يوسفيان دروغ نمي گويد و البته نمي تواند هم دروغ بگويد چون در جهان امروز به راحتي صحت اخبار مختلف قابل استحصال است اما ما ضمن تبريك به نماينده آمل بابت تلاش هاي فراوانش و قراردادن 11 پروژه حوزه انتخابيه در رديف ملي مي خواهيم آنچه پيشتر مايه تاسف خوانديم را مطرح كنيم.
سوال ما اين است كه در شهرهاي ديگر استان چند پروژه در پيوست بودجه كشوري قرار دارد؟ نمايندگان مازندران پاسخ دهند كه با وجود ارائه خدمات فراوان كشوري در حداقل 6 ماه از سال چه بودجه هايي از بخش ملي براي مازندران كسب كرده اند و شيوه هزينه كرد آنها تا به حال چگونه بوده است. آيا نظرات كافي بر هزينه كرد اين پول ها وجود دارد يا نه؟ نتيجه پروژه هايي كه از بودجه هاي ملي استفاده مي كنند چه شده و آيا در زمان مقرر به پايان رسيده اند يا خير؟
اين سوالات را مخصوصا بايد از دو نماينده ساري و مياندورد در مجلس پرسيد. زيرا ساري به جز پذيرايي از مهمانان كشوري و ارائه خدمات ملي، به دليل مركز استان بودن به طور روزانه از مهمانان درون استاني هم پذيرايي مي كند. ضمن اينكه اصلي ترين مسير زيارتي مشهد مقدس به شمار مي آيد.
اگر هركدام از اين نمايندگان، 11 پروژه را در رديف كسب اعتبارات ملي قرار داده باشند هم اينك مازندران بايد بوستان و گلستان باشد. اما واقعيت چيز ديگري است.
نمايندگان شهرهاي مختلف استان كه تا يكسال ديگر بايد اعتماد مردم را براي ورود به مجلس دهم جلب كنند پاسخ دهند كه تا چه حد توانسته اند از بودجه هاي ملي بهره مند شوند و چانه زني ها آنها درمجلس براي كمك به استان تا چه اندازه اثرگذار بوده است.
بي شك سكوت آنها در قبال اين پرسش واقعيت را براي مردم حوزه انتخابيه روشن خواهد كرد و آنها مي توانند بفهمند وزن نماينده منتخب شان در مجلس چقدر است و اصلا وي در بهارستان مشغول چه كاري است.
اينكه نمايندگان و مسئولان استان در همه مصاحبه ها برعدم اختصاص بودجه كافي به استان علي رغم ارئه خدمات ملي مي نالند دردي را از اين مردم و اين استان دوا نمي كند.
آنها بايد سريال ناله هايشان را تمام كنند و روشن و واضح بگويند خودشان كه دستي بر آتش دارند براي حل اين مشكل چه كرده اند.
وارش نيوز قصد دارد به زودي عملكرد نمايندگان مازندران را در قالب نظرسنجي به محك افكار عمومي بگذارد تا مشخص شود ميزان رضايت مردم از نمايندگانشان در مجلس چقدر است.ك/1
6026/6097
پايگاه خبري وارش نيوز در صفحه نخست خود با انتخاب عنوان ' سهم هريك از شهرهاي مازندران در پيوست بودجه كشوري چقدر است؟' موضوع بودجه شهرداري ها استان را مورد نقد و بررسي قرار داد.