۹ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۱
کد خبر: 81522730
T T
۰ نفر
بودجه سازمان زندان ها تناسبي با ماموريت هاي اين سازمان ندارد

تهران - ايرنا - رييس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: به رغم كسري بودجه سازمان زندان ها در سال جاري، متاسفانه براي سال 94 نيز بودجه زندان ها بسيار پايين تر از نيازها تصويب شده است كه تناسبي با ماموريت هاي اين سازمان ندارد.

به گزارش ايرنا از سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور، اصغر جهانگير در بازديد از زندان مشكين شهر با انتقاد از وضعيت بودجه گفت: اين سازمان در كنار اجراي مجازات حبس داراي ماموريت هاي بسياري است كه از آن جمله مي توان به بحث كاهش جمعيت كيفري، برنامه هاي كاهش آسيب هاي زندان، اجراي طرح هاي مختلف با هدف حمايت از خانواده هاي زندانيان و نيز استفاده از مجازات هاي جايگزين مانند پابند هاي الكترونيك اشاره كرد كه همه اينها مستلزم تامين اعتبارات لازم است.

جهانگير افزود: با اين وجود كماكان در بحث بهداشت و درمان و همچنين غذاي مددجويان با كمبود اعتبار مواجه هستيم كه تلاش مي كنيم از طريق دولت و نيز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين مشكل را حل كنيم.

وي با اشاره به وضعيت اشتغال در زندان ها گفت: اشتغال و حرفه آموزي يكي از اساسي ترين برنامه هاي سازمان زندان ها در راستاي اصلاح و تربيت و توانمندسازي زندانيان جهت بازگشت سالم به جامعه است و به رغم توسعه اين فعاليت ها در زندان ها هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله بسيار داريم.

وي ادامه داد: با رايزني هايي كه با چند تن از وزيران داشتيم و همچنين با حمايت هايي كه رياست قوه قضاييه در اين خصوص دارند اميدواريم بتوانيم در بحث اشتغال هر چه زودتر به نقطه مطلوب برسيم.

رييس دفتر بازرسي ويژه قوه قضاييه يكي از مهمترين مشكلات سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور را موضوع تراكم جمعيت كيفري اعلام كرد و گفت: سياست ما سياست حبس زدايي و استفاده حداقلي از مجازات حبس است، اين مساله اي است كه رهبر معظم انقلاب نيز بر آن تاكيد فراوان دارند.

رييس سازمان زندان هاي كشور گفت: بايد اين نگاه در قوانين ما نيز به طور حداكثري ديده شود و هدف ما اين است كه ضمن تعامل با مراجع قضايي تا حد امكان جمعيت كيفري را كاهش دهيم زيرا در اين صورت است كه مي توانيم برنامه هاي اصلاحي و تربيتي را براي زندانيان و طرح هاي حمايتي از خانواده هاي زندانيان را به نحوه مطلوب انجام دهيم.

اجتمام**7268 ** 1418
۰ نفر