به گزارش ایرنا، مالیزیا ایرلاینز كه تا پیش از دو حادثه هوایی سال 2014 نیز با مشكل اقتصادی و زیان های انباشته شده دست و پنجه نرم می كرد، اكنون در برنامه بازسازی دولت مالزی قرار دارد.
صندوق دولتی خزانه ملی كه سرمایه گذار اصلی شركت هواپیمایی مالزی است روز سه شنبه اعلام كرد اخراج یك سوم از 20 هزار نیروی این شركت براساس برنامه بازسازی این شركت هواپیمایی و بازنگری در ناوگان مالیزیا ایرلاینز انجام می شود.
خطوط هوایی مالزی شهریور ماه امسال نیز از اجرای طرح شش میلیارد رینگیتی (یك میلیارد و 700 میلیون دلاری) برای تغییر ساختار این شركت و اخراج 30 درصد از نیروی كار خود خبر داده بود.
این شركت هواپیمایی مالزی اسفند ماه سال گذشته شاهد ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 خود مسیر كوالالامپور به پكن بود كه تاكنون اثری از هواپیما و 239 سرنشین آن به دست نیامده و گفته می شود با انحراف از مسیر در اعماق اقیانوس هند سقوط كرده است.
پرواز ام.اچ 17 نیز با 298 سرنشین 26 تیرماه در شرق اوكراین و در نزدیكی مرز روسیه با یك فروند موشك سرنگون شد و جدایی طلبان و دولت اوكراین همدیگر را متهم به ساقط كردن این هواپیمای غیرنظامی می كنند.
تارنمای مالیزیا دایجست روز سه شنبه نوشت كه صندوق دولتی خزانه ملی در طرح بازیابی مالیزیا ایرلاینز 12 نقطه را هدف قرار داده تا بتواند طی دو سال آینده این شركت را به سوددهی برساند.
زیان خالص خطوط هوایی مالزی در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی به 307 میلیون رینگیت (حدود 86 میلیون دلار) رسید، در حالی كه در سه ماهه دوم سال قبل از آن 176 میلیون رینگیت (49 ملیون دلار) بوده است.
این شركت هواپیمایی مالزی در رقابت با شركت های هواپیمایی خصوص مانند ایرآسیا كه چندی پیش شاهد سقوط هواپیمای خود در مسیر اندونزی به سنگاپور بود طی سه سال متوالی ضرر كرده است.
خزانه ملی مالزی علاوه بر تزریق شش میلیارد رینگیت كنونی در 10 سال گذشته نیز بیش از پنج میلیارد رینگیت به خطوط هوایی مالزی تزریق كرده است.
آساق**1611
كوالالامپور – ایرنا – خطوط هوایی مالزی (مالیزیا ایرلاینز) در آستانه سالگرد ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 با 239 سرنشین برای جلوگیری از زیان بیشتر با بررسی ناوگان و مسیرهای پروازی خود قصد دارد یك سوم از كاركنانش را اخراج كند.