۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81527139
T T
۰ نفر
ادامه روند همكاري دانشگاه صنعتي شريف با سايپا

تهران - ايرنا - مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از ادامه روند همكاري دانشگاه صنعتي شريف با اين گروه خودروسازي خبر داد و گفت: در راستاي رفع موانع و مشكلات ارتباط صنعت خودرو با دانشگاه، تفاهم نامه همكاري بين گروه خودروسازي سايپا و دانشگاه صنعتي شريف امضاء شد تا ضمانت اجرايي در هر دو حوزه باشد كه بتواند هم صنعت خودرو و هم دانشگاه را از آن بهره مند سازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، در راستاي همكاري صنعت خودرو كشور و دانشگاه طي مراسمي تفاهم نامه همكاري گروه خودروسازي سايپا و دانشگاه صنعتي شريف با حضور سعيد مدني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا و محمود فتوحي رييس دانشگاه صنعتي شريف در محل اين دانشگاه امضاء و مبادله شد.

مدني در اين مراسم كه جمعي از معاونين و مديران گروه خودروسازي سايپا و همچنين معاونين و روساي دانشكده هاي مختلف دانشگاه صنعتي شريف حضور داشتند، ابراز اميدواري كرد اين تفاهم نامه به صورتي باشد كه تضمين و ضمانت اجرايي داشته باشد و سال آينده بتوانيم گزارشي از پيشرفت هاي آن را بدهيم و خوشبختانه دانشگاه صنعتي شريف ساز وكار اين موضوع را ديده و انجام پروژه هاي كاربردي در اين دانشگاه بخوبي صورت خواهد گرفت.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا خاطرنشان كرد: كارهاي اجرايي در اين تفاهم نامه بايد به گونه اي باشد كه بتواند خروجي عملي از مطالب علمي استخراج شود، خروجي مناسب بايد براساس فكر خلاق دانشگاهيان نوشته و بعد از آزمون در سايپا به صورت محصول و ارتقاء محصول به بازار عرضه شود.

مدني، زمينه همكاري صنعت و دانشگاه را در دو بخش خلاقيت و نوآوري و همچنين بهبود وضع موجود دانست و گفت: در بخش اول نگاه و خلاقيت دانشجويان و اساتيد مي تواند افق هاي جديدي را در خودروسازي باز كند و بخش دوم به دليل درگير بودن در امور نياز داريم تا يك نگاه با دانش بيروني موارد ما را بررسي كرده و به ما راه بهبود مشكلات را نمايان كند و من به افق اين همكاري و تفاهم نامه اميدوار هستم.

وي در ادامه بهره وري و استفاده از ايده هاي دانشگاهيان در نوآوري و به روز كردن صنعت خودرو كشور را مهم دانست و خاطرنشان كرد: از لحاظ تكنيك، اصلاح و بهبود وضعيت فعلي از جهت مديريتي و سيستمي و همچنين بهره گيري از توانمندي هاي دانشگاهيان از برنامه هاي اصلي سايپا است كه اميدواريم بتوانيم از اين توانايي ها به نحو شايسته استفاده كنيم.

مدني افزود: استفاده از مفاهيم دانش بنيان در دستور كارگروه خودروسازي سايپا قرار دارد و برنامه هاي مورد نظر در اين تفاهم نامه در راستاي كاهش قيمت و بالا رفتن بهره وري با استفاده از مفاهيم مهندسي در نظر گرفته شده است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از خلاقيت و توجه دانشگاه به حوزه صنعت خودرو استقبال كرد و گفت: با توجه به ديد فني و آكادميك نخبگان دانشگاه صنعتي شريف به صنعت خودرو در حوزه هاي مديريتي، طراحي و ديگر حوزه هايي كه مورد نياز صنعت خودرو است، منتظر نظرات اساتيد و نخبگان دانشگاه هستيم و از نظرات سازنده اين عزيزان استقبال مي كنيم.

در ادامه مراسم رييس دانشگاه صنعتي شريف از تجارب ارتباط خوب صنعت و دانشگاه در مقاطع مختلف ياد كرد و گفت: اهميت به بخش پژوهشي از اولويت هاي ماست و همكاري فيمابين بخش صنعت و دانشگاه جزء مسائل اساسي كشور است كه با تلفيق دانش آكادميك و تجربه صنعتگران گامي بلند در اعتلاي پيشرفت صنعت در كشور برداشته خواهد شد.

محمود فتوحي فيروزآبادي افزود: تفاهم نامه بسيار جامع و كاملي بين گروه خودروسازي سايپا و دانشگاه صنعتي شريف تنظيم شده كه در زمينه كارآموزي تا طرح هاي مقطع دكتري به دنبال عملياتي كردن اين تفاهم نامه هستيم و بايد به سمتي حركت كنيم كه به صورت پروژه هاي مختلف كار را شروع نموده، تا زمينه ساز تعامل بيشتر بين دانشگاه با صنعت خودرو شود.

رييس دانشگاه صنعتي شريف در پايان گفت: بايد با يك شرايط خاص اين تفاهم نامه اجرايي شود و در قالب يك امضاء باقي نماند و به صورت پروژه هاي مختلف در دستور كار قرار گيرد زيرا اين تفاهم نامه شروع خوبي براي تعاملات بيشتر بين صنعت و دانشگاه خواهد بود.

در پايان اين مراسم تفاهم نامه همكاري گروه خودروسازي سايپا با دانشگاه صنعتي شريف به امضاء مديرعامل گروه خودروسازي سايپا و رئيس دانشگاه صنعتي شريف رسيد.

اقتصام (3) 1574**1558
۰ نفر