۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81530983
T T
۰ نفر
امامان جمعه محور وحدت در جامعه اسلامي هستند

قزوين - ايرنا- رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور، ائمه جمعه را محور وحدت در جامعه اسلامي دانست و گفت: يكي از اهداف نماز جمعه تقويت وحدت براي تشكيل امت واحده مي باشد.

به گزارش ايرنا حجت‌ الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه شهر قزوين كه با حضور حجج اسلام احمد مروي معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري و سيد محمد طباطبايي نسب مديرحوزه رياست شوراي سياستگذاري ائمه جمعه برگزار شد، افزود: علاوه بر جنبه هاي عبادي، نماز جمعه بايد حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي را تقويت و مردم را بسوي خدا سوق دهد.

وي يادآور شد: دليل عبادي و سياسي بودن نماز جمعه به اين مفهوم است كه با تحقق بخشي از كاركردهاي آن برخي از اهداف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و تربيتي جامعه محقق مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين تقوي نماز را ستون دين و قبولي آن را معيار قبولي بقيه عبادات و ايمن بخش از زشتي ها دانست و گفت: نماز قله عبادت بنده و فرصتي براي سخن گفتن بنده با خالق خود است.

رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور افزود: نماز جمعه بايد با حكم ولي فقيه و به جماعت اقامه شود و خطبه هاي دوگانه آن نيز حكم دو ركعت نماز را دارد كه بر وجه اجتماعي و سياسي بودن آن مي افزايد.

در پايان حجت الاسلام تقوي با قرائت حكم رهبر معظم انقلاب، ضمن قدرداني از خدمات ارزشمند انقلابي و جهادي آيت اله هادي باريك بين، حجت الاسلام عبدالكريم عابديني را به عنوان نماينده جديد ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين معرفي نمودند.

8054/ 6128