۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴
کد خبر: 81533477
T T
۰ نفر
مرحله دوم طرح نظارتي تنظيم بازار در خراسان رضوي آغاز شد

مشهد - ايرنا - رئيس اداره بازرسي و نظارت بر كالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: مرحله دوم طرح نظارت نوروزي تا پايان فروردين ماه به صورت جدي در استان خراسان رضوي اجرا مي شود.

علي باخرد روز يكشبنه در جمع خبرنگاران افزود: در اين طرح بيشترين تمركز به روي كالاها و خدماتي است كه بيشتر توسط مردم و زائران مصرف مي شود.

وي با اشاره به استقرار بازرسين واحدهاي صنفي در 7 منطقه از مشهد خاطر نشان كرد: در اجراي اين طرح بيش از 150 بازرس در مشهد، 300 بازرس در استان خراسان رضوي و 100 نفر در قالب كميسيون هاي مختلف رسيدگي به شكايات و انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان فعاليت دارند.

وي گفت: شهروندان مشهد و زائرين مي توانند از طريق سامانه 124 ، سايت هاي ويژه بازرسي در استان خراسان رضوي و پايگاه هاي ثابت هيات بازرسي پيگير شكايت هاي خود باشند.

وي هدف از اجراي اين طرح را نظارت بر واحدهاي عرضه ‌كننده كالاهاي اساسي و اولويت‌ دار دانست و افزود: در اجراي اين طرح بر عملكرد فروشندگان و نرخ پوشاك، كيف، كفش، ميوه، مواد پروتئيني، خشكبار و قنادي ‌ها، پايانه ‌هاي مسافربري، دفاتر هواپيمايي، مراكز اقامتي، خشكشويي ‌ها و قاليشويي ‌ها نظارت مي‌شود.

رئيس اداره بازرسي و نظارت بر كالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با بيان اينكه به شكايات مردم از طريق تلفن در اين مدت طي كمتر از 48 ساعت رسيدگي مي شود خاطر نشان كرد: به شكايات كتبي آنان نيز در كمتر از 15 روز پاسخ داده مي شود.

باخرد گفت: در صورت مواجهه با گران فروشي ابتدا به متخلفين تذكر مي دهيم و اگر متخلف در همان لحظه پول را برگشت دهد و مبلغ ناچيز باشد اين تخلف را ثبت نمي كنيم اما اگر جرم عمومي باشد قطعا ثبت مي كنيم و با وي به صورت قانوني برخورد مي كنيم.

وي همچنين اظهار كرد: تلفن 124 و سامانه 30008124 و 3000124134 بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت و نظارت و بازرسي مجامع امور صنفي بطور 24 ساعته پاسخگوي شكايات مردم است.

طرح ويژه نظارتي با همكاري اتاق اصناف، تعزيرات حكومتي، دانشگاههاي علوم پزشكي و ساير دستگاه هاي نظارتي در استان خراسان رضوي اجرا مي شود.

7498/ 6053