۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81533722
T T
۰ نفر

چابهار – ايرنا - مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه چابهار گفت: بازارچه مرزي پييشين در شهرستان سرباز و در محدوه زير پوشش اين شركت آماده اجراي طرح خرده فروشي نفتگاز است.

عبدالله گيتي منش روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: راه اندازي خرده فروشي نفت گاز در بازارچه مرزي پيشين يكي از مهمترين راهكارهاي مبارزه با قاچاق فرآورده هاي نفتي در نقاط مرزي است.

وي اظهار اميدواري كرد: براساس هماهنگي هاي بعمل آمده در كارگروه سوخت استان سيستان و بلوچستان و موافقت مقامات عالي اين شركت در نظر است خرده فروشي نفت گاز از طريق كارگزار معرفي شده، با نرخ مصوب كارگروه استاني به زودي از طريق مرز پيشين انجام پذيرد.

وي با اشاره به بازديد مشترك نمايندگان گمرك و مقامات محلي از مرز پيشين افزود: تاسيسات مرزي پيشين از سوي بخش خصوصي و با نظارت كارشناسان شركت نفت احداث و پس از مرتفع شدن برخي از مشكلات فني و ايمني بوسيله كارگزار مورد نظر نسبت به امضا قرارداد و آغاز خرده فروشي در اين منطقه مرزي اقدام مي شود.

شايان ذكر است منطقه چابهار داراي دو بازارچه مرزي با كشور پاكستان در نقاط 'ريمدان و پيشين' است.

بازارچه مرزي پيشين در محدوده شهرستان سرباز و 185 كيلومتري چابهار و مرز مشترك ايران و پاكستان واقع شده است.

شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه چابهار داراي سه ناحيه مركزي، نيك‌شهر و ايرانشهر است كه خدمات توزيع و پخش فراورده هاي نفتي در 9 شهرستان چابهار، كنارك، سرباز، نيكشهر ، قصرقند، فنوج، ايرانشهر، دلگان و مهرستان را بر عهده دارد.

استان سيستان و بلوچستان داراي دو شركت منطقه اي پخش فرآورده هاي نفتي در زاهدان و چابهار است.

1744/ 6081