۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰:۵۰
کد خبر: 81534043
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، امید را در دل مردم روشن كرد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، امید را در دل مردم ایران روشن كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی شامگاه یكشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با قدردانی از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: این طرح، امید را در دل مردم روشن كرد.

وی حضور وزیر بهداشت در دولت تدبیر و امید را بسیار مثمرثمر خواند و اظهار كرد: ما طرفدار خدمت و اداره مردم هستیم و حضور شما مصداق این امر است.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش های استاندار و همراهی نمایندگان برای پیشرفت گیلان گفت: در حال حاضر وحدت فكری و عملی خوبی در استان وجود دارد به طوری كه دوستی ها ، مشكلات را حل می كند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این دیدار با اعلام آمادگی وزارت بهداشت در خصوص استقرار برنامه جامع سلامت در گیلان گفت: ما آمده ایم تا كمك كنیم چراكه بخشی از زیرساخت های بهداشت و درمان گیلان فرسوده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: حاضریم با این وحدت رویه كه در استان است، حمایت های لازم را جهت استقرار یك برنامه جامع سلامت برای كل استان داشته باشیم و این كمترین كاری است كه می توان انجام داد.

استاندار گیلان نیز در این نشست، از وزیر بهداشت خواست مركز ترومای كشور در رشت راه اندازی شود.

محمدعلی نجفی با اشاره به اینكه سالانه بیش از 30 میلیون گردشگر در گیلان اقامت می كنند، افزود: با توجه به پتانسیل های موجود، امكان راه اندازی نخستین مركز ترومای جاده ای كشور در رشت وجود دارد.

طرح تحول نظام سلامت، خدمتی صادقانه از سوی دولت در حوزه بهداشت و درمان به شمار می رود كه با سه رویكرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای كیفیت خدمات بهداشتی درمانی از 15 اردیبهشت ماه امسال به اجرا درآمد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی عصر یكشنبه در بدو ورود به گیلان، از بیمارستان 32 تخت خوابی حضرت ولیعصر (عج) شهرستان رودبار بازدید كرد.

بیمارستان تخصصی اطفال 17 شهریور رشت، بخش رادیوتراپی مركز آموزشی درمانی رازی این شهر و همچنین بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان شفت عصر یكشنبه با حضور قاضی زاده هاشمی افتتاح شد.

وزیر بهداشت همچنین شامگاه یكشنبه از بیمارستان شهید بهشتی و واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشكی گیلان واقع در بندرانزلی بازدید كرد.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشكی گیلان، 22 بیمارستان دولتی با دو هزار و 338 تخت در استان وجود دارد.ك/1

7296/2007/ 3404
۰ نفر