۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81539546
T T
۰ نفر

طرح درختكاري در 128 هكتار از اراضي اراك آغاز شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81539546
طرح درختكاري در 128 هكتار از اراضي اراك آغاز شد

اراك- ايرنا- طرح درختكاري در 128 هكتار از اراضي چقاي اراك با عنوان هر شهروند يك نهال روز جمعه با حضور مردم و مسوولان آغاز شد.

در اين آيين اقشار مختلف مردم از پير و جوان و زن و مرد با كاشت يك اصله نهال در توسعه فضاي سبز شهر اراك مشاركت كردند.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي در اين آيين با يادآوري فرمايشات هفته گذشته مقام معظم رهبري در خصوص حفظ و حراست از منابع طبيعي گفت: فضاي سبز و توسعه آن روحيه اميد و شادابي را در جامعه گسترش مي‌دهد.

آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي بيان كرد: حفظ منابع طبيعي وظيفه اي همگاني در راستاي توسعه پايدار و توجه به نسل فعلي و آتي كشور به شمار مي آيد و از ارزش والايي برخوردار است.

وي آحاد مردم را در برابر حفظ و حراست از منابع طبيعي و فضاي سبز مسوول دانست گفت: مراتع و جنگل ها از سرمايه هاي مهم ملي هستند كه براي حفاظت و صيانت از آنها به ‏همكاري و هم افزايي جامعه و دستگاه هاي اجرايي از جمله رسانه ها نياز است.

وي اضافه كرد: وجود بيش از دو هزار و 800 واحد توليدي در استان مركزي و استفاده بيش از حد از وسايل نقليه در اين استان به ويژه كلانشهر اراك، ايجاد فضاي سبز بيشتر را در اين شهر ضروري كرده است كه براي عملياتي شدن اين مهم نقش مردم بسيار موثر است.

آيت الله دري نجف آبادي خاطرنشان كرد: براي استفاده بهتر از ارضي موجود در كلانشهر اراك بهتر است نهال هاي مثمر كاشته شود و از كاشت درختان غير مثمر خودداري شود.

شهردار اراك نيز در اين آيين گفت: ايجاد يك هزار هكتار فضاي سبز از سال گذشته در نقاط مختلف كلانشهر اراك از قبيل روستاي چقا، پارك كلاله و اراضي محدوده دانشكده علوم پزشكي و بيمارستان اميرالمومنين(ع) اراك آغاز شده كه حدود 300 هكتار آن انجام شده و تا پايان سال 1397 همه اين طرح عملياتي مي شود.

محمد ابراهيم عباسي بيان كرد: يكصد و 28 هكتار درختكاري در روستاي چقا، 30هكتار در پارك كلاله و40 هكتار در اراضي بيمارستان اميرالمومنين(ع) اراك مهمترين برنامه هاي شهرداري اين شهر در هفته درختكاري بوده است

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بسياري از كارخانه هاي فعال در كلانشهر اراك آلاينده محسوب مي شوند اما مديران اين صنايع هيچ اقدامي در خصوص ايجاد فضاي سبز ندارند.

رييس شوراي اسلامي شهر اراك نيز در اين آيين گفت: در هر هكتار از اراضي روستاي چقا و پارك كلاله بيش از يك هزار اصله نهال كاشته شده است.

كيومرث محمودي بيان كرد: از اقشار مختلف مردم انتظار مي رود تا در حفظ و نگهداري فضاهاي سبز ايجاد شده در نقاط مختلف شهر بيش از پيش كوشا باشند.

طرح ايجاد يك هزار هكتار فضاي سبز به منظور كاهش آلودگي هواي اراك از سال گذشته در كلانشهر اراك آغاز شد كه بر اساس آن بايد در هر سال 200 هكتار فضاي سبز در نقاط مختلف ايجاد شود.

معاون عمراني استاندار استان مركزي، اعضاي شوراي اسلامي اراك و جمعي از مسئولان در اين مراسم حضور داشتند.

سرانه فضاي سبز اراك در حال حاضر 27 و دو دوهم درصد است.

3017/6012