۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۴۰
کد خبر: 81539881
T T
۰ نفر

امضای توافق تسلیحاتی میان ژاپن و فرانسه

۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۴۰
کد خبر: 81539881
امضای توافق تسلیحاتی میان ژاپن و فرانسه

تهران – ایرنا – ژاپن و فرانسه روز جمعه با امضای توافقنامه تسلیحاتی، راه را برای همكاری در ساخت پهپاد و دیگر تجیهزات نظامی هموار كردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از توكیو، این توافقنامه در حالی امضا می شود كه ژاپن قصد گسترش نقش نظامی خود را در جهان به ویژه منطقه خاور دور دارد.

وزیران امور خارجه و دفاع 2 كشور در مذاكرات در باره مبادله تجهیزات، خدمات و فناوری نظامی و آغاز مذاكرات در باره طرح های ویژه به توافق رسیدند.

این وزیران در یك نشست مشترك خبری كه پس از این گفت وگوها برگزار شد، توافقنامه تسلیحاتی را امضا كردند.

دولت شینزو ابه نخست وزیر ژاپن برای ایجاد تغییراتی در قوانین این كشور به منظور هماهنگ شدن با طرح هایی برای تقویت نقش دفاعی این كشور آماده می شود كه به توكیو امكان دفاع از یك كشور خارجی را در صورت حمله كشور ثالث می دهد.

ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه گفت كه پهپادها نامزد احتمالی برای طرح ساخت تجهیزات مشترك هستند.

وی در یك نشست خبری در توكیو گفت كه فرانسه و ژاپن اشتراكات زیادی دارند زیرا هر دو كشور به دریا دسترسی و شركت هایی با فناوری فوق پیشرفته دارند.

ژاپن توافقنامه مشابهی برای انتقال تجهیزات نظامی و فنآوری با آمریكا، انگلیس و استرالیا نیز امضا كرده است.

جن ناكاتانی و فومیو كیشیدا وزیران دفاع و امور خارجه ژاپن در مذاكرات با دریان و لورن فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، همچنین برای افزایش همكاری های نظامی و اقدامات ضد تروریستی توافق كردند.

ژاپن در سال 2014 با تجدیدنظر در اصول دفاعی خود، افزون بر تقویت نقش نظامی این كشور، محدودیت هایش را برای صدور تجهیزات و فناوری نظامی كاهش داد.

خاورم**1486** 1095
۰ نفر