۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81543167
T T
۰ نفر
حقيقت پور: نمايندگان پيگير تحقق مطالبات فرهنگيان هستند

اردبيل - ايرنا - نماينده مردم اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي پيگير تحقق مطالبات فرهنگيان هستند.

منصور حقيقت پور روز دوشنبه در نشستي با اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان استان اردبيل افزود: هر نوع هزينه كرد در آموزش و پرورش سرمايه گذاري است و اميدواريم معلمان به جايگاه شايسته خود در نظام اسلامي دست يابند.

وي از انجمن اسلامي معلمان خواست مطالبات همكاران خود را اولويت بندي كرده و با توجه به محدوديت هاي موجود مواردي كه در كوتاه مدت قابليت اجرايي دارند به همراه راهكارها و پيشنهادها مشخص كنند.

به گزارش ايرنا ، سيدغلامحسين گنجي ، رييس شوراي هماهنگي و اجرايي انجمن اسلامي معلمان استان اردبيل هم در اين نشست با تاكيد بر حفظ ارزش هاي انقلاب و اجراي بي تنازل اصول قانون اساسي از رواج آسيب هاي اجتماعي مانند دروغ ، تظاهر ، رياكاري و فساد اداري و اقتصادي انتقاد و از تنزل و كمرنگ شدن جايگاه آموزش و پرورش بلاخص قشر تاثير گذار معلمان انتقاد كرد.

گنجي با استناد به فرمايشات امام راحل و بزرگان انقلاب كه ماهيت انقلاب را فرهنگي ناميده اند افزود: تنزل جايگاه معلمان باعث مي شود دانش آموزان معلم را به عنوان الگوي خود قرار ندهند و اين باعث و باني بسياري از آسيب هاي اجتماعي خواهد بود.

وي از افزايش ناكافي بودجه آموزش و پرورش كه حتي كفاف كسري بودجه سال گذشته را نيز نمي كند ابراز تاسف كرد و گفت: متاسفانه مسوولان در عمل آموزش و پرورش را اولويت اصلي نمي دانند و نگاهشان به آموزش و پرورش نگاه هزينه اي است.

وي از نمايندگان مردم استان اردبيل خواست علاوه بر توجه به مشكلات معيشتي فرهنگيان ، مسوولان مجلس و دولت را نيز در جريان اعتراض معلمان به تبعيض هاي موجود در پرداخت حقوق به كاركنان دستگاه هاي مختلف قرار دهند.

گنجي همچنين با ارائه فهرستي از درخواست هاي فرهنگيان از جمله طرح رتبه بندي معلمان ، برقراي حق مسكن و مزاياي ديگر مانند ساير دستگاه هاي اجرايي خواستار پيگيري آنها توسط نمايندگان مجلس شد.

7116/6018/1257