۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 81546702
T T
۰ نفر

افزایش درآمدهای غیرمالیاتی در خراسان رضوی

۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 81546702
افزایش درآمدهای غیرمالیاتی در خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: درآمدهای غیرمالیاتی این استان امسال 10 درصد بیشتر از میزان مصوب وصول شده است.

سیدعلی شهابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا 20 اسفند ماه دو هزار و 295 میلیارد ریال درآمدهای غیرمالیاتی در خراسان رضوی جمع آوری شد كه در مقایسه با حجم مصوب رشد قابل توجهی دارد.

وی گفت: درآمدهای غیرمالیاتی به تمامی درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می شود كه دستگاههای دولتی بر اساس قانون در ازا انجام آن مجاز به دریافت بهاء خدمت بوده و اینگونه درآمد به حساب خزانه واریز می شود.

رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از جمله مصداقهای این امر را برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرك، جهاد كشاورزی، پزشكی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، حفاظت محیط زیست، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، تعاون و كار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون ذكر كرد.

وی در ادامه افزود: رشد وصول درآمدهای غیرمالیاتی نشانگر عملكرد خوب و همكاریهای مربوط در این زمینه است.

رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: كل درآمد مصوب امسال شامل مالیاتی و غیرمالیاتی برای استان 19 هزار و 17 میلیارد ریال است كه تا پایان 20 اسفند 18 هزار و 180 میلیارد ریال آن وصول شده است.

وی با اشاره به اینكه كل درآمد وصول شده امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد رشد دارد گفت: از مجموع درآمد وصول شده در خراسان رضوی 15 هزار و 885 میلیارد ریال مالیاتی است كه این میزان هم در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 40 درصد افزایش دارد.

شهابی افزود: تا وصول كامل 19 هزار و 17 میلیارد ریال درآمد مصوب خراسان رضوی در سال 93 حدود 4،5 درصد عدم تحقق وجود دارد كه پیش بینی می كنیم طی 10 روز پایانی سال وصول خواهد شد.

وی بیشترین درآمدهای مالیاتی در این مدت را به ترتیب وصول شده از محل مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات حقوق كاركنان دولتی و غیردولتی اعلام نمود.

درآمد مصوب امسال استان خراسان رضوی 19 هزار و 17میلیارد ریال است كه نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد رشد دارد.

در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده كل كشور نیز میزان درآمد تكلیف شده برای خراسان رضوی 25 هزار میلیارد ریال است.ك/3

7496/1858