۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 81547418
T T
۰ نفر
16 تن فراورده خام دامي غيربهداشتي در خراسان رضوي شناسايي شد

مشهد- ايرنا- مدير روابط عمومي دامپزشكي خراسان رضوي از شناسايي و ضبط افزون بر 16 تن فراورده خامي دامي غير بهداشتي در سطح اين استان خبر داد.

هادي زارعي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان فراورده خامي دامي غير بهداشتي حاصل بازديدهاي تيم هاي نظارتي دامپزشكي از كشتارگاهها و مراكز عرضه اين فراورده ها همگام با تعطيلات نوروزي بوده است.

وي اظهار كرد: طرح تشديد نظارت هاي دامپزشكي خراسان رضوي از 25 اسفندماه امسال آغاز شده و تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه دارد.

وي خاطر نشان كرد: نيمي از فراورده هاي خام دامي غيربهداشتي شناسايي شده در اين مدت حاصل نظارت هاي دامپزشكي از كشتارگاههاي دام و طيور و نيمي ديگر مربوط به بازديد از مراكز عرضه و توزيع اين فراورده ها مي باشد.

به گفته وي، در اين مدت بازرسان دامپزشكي حدود دو هزار مركز توليد و عرضه فراورده هاي خام دامي را مورد بازديد قرار داده اند كه بدين ترتيب 10 پرونده تخلف به مراجع قضايي ارسال و بعد از رسيدگي دو مركز پلمب شده است.

وي در ادامه گفت: در تعطيلات نوروزي 116 تيم دامپزشكي در قالب 323 بازرس به طور ثابت و سيار بر تهيه و عرضه فراورده هاي خام دامي در مشهد و ساير شهرستان هاي خراسان رضوي نظارت دارند.

به گفته وي، 10 تيم نظارتي دامپزشكي در مشهد و بقيه در ساير شهرستان هاي خراسان رضوي استقرار دارند.

فعاليت تيم هاي نظارتي دامپزشكي در خراسان رضوي با هدف تامين امنيت غذايي زائران و مجاوران در اين استان هر ساله از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردين ماه سال جديد ادامه دارد.

خراسان رضوي داراي يك هزار و 509 واحد پرورش مرغ گوشتي با ظرفيت توليد سالانه 22 ميليون و 136 هزار تن است.

اين استان با هفت ميليون راس دام سبك و ۳۳۰ هزار راس دام سنگين حدود هشت درصد جمعيت دام كشور را در اختيار دارد.

3027/1211