۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81559085
T T
۰ نفر

بازدید37 هزار گردشگر نوروزی از سدهای آذربایجان غربی

۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81559085
بازدید37 هزار گردشگر نوروزی از سدهای آذربایجان غربی

ارومیه - ایرنا - مدیر عامل شركت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: 37 هزار گردشگر نوروزی از سدهای سه گانه شهرچای ارومیه، مهاباد و حسنلوی نقده بازدید كردند.

كیومرث دانشجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد گردشگر، 25 هزار بازدید كننده مربوط به سد شهرچای ارومیه بوده كه بسیار قابل توجه به نظر می رسد.

وی اظهار كرد: علاوه بر آن 11 هزار و 500 نفر نیز از سد مهاباد در ایام نوروز امسال بازدید كرده و با طبیعت زیبای آن آشنا شده اند.

دانشجو اضافه كرد: سد حسنلوی نقده نیز در نوروز امسال میزبان 500 نفر از گردشگران و هموطنان بود ولی افزون بر پنج هزار نفر با اتراق در حاشیه رودخانه پشت سد از زیبایی های آن لذت بردند.

دریاچه های پشت سد از زیباترین مكانهای آذربایجان غربی به شمار می روند و در اوایل بهار نیز به دلیل وجود آب زیاد در پشت این دریاچه ها زیباتر از دیگر زمانهای سال به نظر می رسند.

سد شهرچای ارومیه در حدود 10 كیلومتری ارومیه قرار دارد و در جاده ای زیبا در مسیر ارومیه به سیلوانا واقع شده است.

سد حسنلوی نقده نیز در مسیر ارومیه - نقده واقع شده و چشم انداز بسیار زیبایی دارد كه همواره گردشگران را جذب می كند.

12 سد در زمان حاضر در آذربایجان غربی بهره برداری می شود كه شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپایره، زولا و در یك سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماكو، ساروق تكاب، قیقاج و ارس 2 پلدشت، سد بوكان، سد مهاباد و سد ماكو هستند.

بازدید از سدها در چند سال گذشته به رسمی بسیار خوب تبدیل شده و بسیاری از هموطنان از این مراكز دیدنی استفاده می كنند.

2077/8137/2093
۰ نفر