۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۰۰
کد خبر: 81559399
T T
۰ نفر
فعاليت طرح آرامش بهاري در 240 بقعه متبركه مازندران خاتمه يافت

ساري - ايرنا - طرح آرامش بهاري كه همزمان با سراسر كشور در 240 بقعه و امامزاده استان مازندران از بيست و هشتم اسفند سال گذشته آغاز شده بود روز شنبه به كارخود پايان داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران ، طرح آرامش بهاري براي چندمين سال متوالي همزمان با سراسر كشور در امامزادگان و بقاع متبركه مازندران اجرا شد.

240 بقعه و امامزاده مازندران در ايام نوروز امسال مجري طرح آرامش بهاري بودند كه امامزادگان و بقاع متبركه استان با اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و مذهبي به استقبال سال‌نو رفتند.

آيين لحظه تحويل سال‌نو يكي از ويژه‌برنامه‌هاي طرح آرامش بهاري در مازندران بود كه در امامزادگان و بقاع متبركه شاخص استان با حضور پرشور مردم، زائران و مسافران نوروزي برگزار شد.

يكي از نكات قابل توجه برپايي سفره هفت‌سين فاطمي در امامزادگان مازندران بود كه اين اقدام براي دومين سال متوالي در امامزادگان استان برپا شده است.

برپايي خيمه‌هاي معرفت يكي ديگر از برنامه‌هاي اداره كل اوقاف و امور خيريه مازندران بود كه در 100 امامزاده و بقعه متبركه مجري طرح آرامش بهاري استان داير شد.

خيمه سلامت يكي ديگر از ويژه‌برنامه‌هاي اداره كل اوقاف مازندران در امامزادگان شاخص استان بود كه در ايام تعطيلات نوروزي در 20 امامزاده و بقعه متبركه شاخص مجري طرح نوروزي آرامش بهاري برگزار شد.

در اين خيمه‌ها مسافران، مهمانان نوروزي، زائران و شهروندان مازندراني به صورت رايگان در قالب طرح آرامش بهاري و از سوي پزشكان مجرب ويزيت رايگان شدند.

مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران در اين خصوص اظهار داشت: طرح آرامش بهاري همزمان با سراسر كشور در 28 اسفند 93 آغاز به‌كار كرد و امروز 15 فروردين به‌كار خود پايان داد.

حجت‌الاسلام ستار عليزاده با بيان اينكه امامزادگان و بقاع متبركه استان جايگاه ويژه‌اي در بين مردم و مسافران دارند، افزود: تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي و تقويت باورهاي ديني و بهره‌برداري مطلوب از فضاي معنوي امامزادگان در ايام نوروز از اهداف طرح آرامش بهاري است.

مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران با اشاره به اينكه امامزادگان مازندران جايگاه مناسبي در بين مسافران نوروزي پيدا كرده است، افزود: 240 امامزاده مازندران مجري طرح آرامش بهاري در ايام نوروز امسال بود.

عليزاده با بيان اينكه 100 خيمه معرفت در امامزادگان مازندران برپا شد، ادامه داد: خيمه‌هاي معرفت در امامزادگان شاخص مازندران با هدف خدمت‌رساني فرهنگي به عموم زائران و مسافران به‌ويژه نسل نوجوان و جوان برپا شد.

وي با اشاره به اينكه طرح سوگواره ياس نبوي و آرامش بهاري در ايام تعطيلات نوروزي ادغام شده است، ادامه داد: در ايام تعطيلات نوروزي سعي شد حرمت و كرامات عزاداري شهادت حضرت فاطمه (س) در ايام نوروز حفظ شود.

مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران در پايان متذكر شد: همايش رهروان ياس نبوي ويژه بانوان در عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در امامزادگان شاخص استان برگزار شد.

مازندران يكهزار و 222 امامزاده دارد كه در تعطيلات نوروز سال 94 حدود يك و نيم ميليون زائر به اين اماكن زيارتي مشرف شدند.ك/1

6097