۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶
کد خبر: 81566739
T T
۰ نفر
حمايت اتحاديه آزمايشگاه هاي پزشكي فلسطين از تحريم كالاهاي صهيونيستي

تهران– ايرنا– اتحاديه آزمايشگاه هاي پزشكي فلسطين اعلام كرد كه به عنوان گامي در جهت تحريم كالاها و محصولات رژيم صهيونيستي، از همكاري با آزمايشگاه هاي اسراييلي خودداري مي كند.

به گزارش خبرگزاري فلسطيني معا، عثمان النجار رييس اين اتحاديه روز گذشته (جمعه 21فروردين/10آوريل) طي بيانيه اي گفت: اين تصميم در هماهنگي با سياست كميته ملي و جنبش ملي فلسطين در راستاي تحريم كالاها و محصولات اسراييلي اتخاذ شده است.

وي افزود: بر اساس اين تصميم، از اين پس تمامي فرآيندهاي مربوط به آزمايش هاي پزشكي در داخل فلسطين انجام خواهد شد.

نجار همچنين بر تحريم كالاهاي صهيونيستي تاكيد كرد.

النجار تاكيد كرد كه آزمايشگاه هاي پزشكي فلسطين چه در بخش عمومي و چه در بخش خصوصي امكان انجام آزمايش هاي لازم را دارد.

وي از همه اين موسسات خواست تا از تصميم اتخاذ شده در جهت تحريم رژيم صهيونيستي تبعيت كنند.

اين تصميم پس از آن اتخاذ شد كه كوتاهي پزشكان صهيونيست در درمان و مراقبت از اسراي فلسطيني به شهادت جعفر عوض يكي از اين اسرا در بامداد روز جمعه منتهي شد.

حماس، جهاد اسلامي و جامعه اسراي فلسطيني رژيم صهيونيستي را مسوول عدم رسيدگي به وضع سلامتي عوض طي دوران اسارتش در زندان اين رژيم مي دانند.

در حال حاضر حدود 6 هزار فلسطيني در اسارت رژيم صهيونيستي به سر مي برند كه بسياري از آن ها با وجود بيماري و وضعيت سلامتي نامساعد از خدمات پزشكي و درماني لازم محرومند.

اين تصميم جديدترين اقدام در راستاي كاهش وابستگي به بازارهاي رژيم صهيونيستي است؛ هرچند، به دليل محاصره و محدوديت هاي اعمال شده از جمله ماليات كالاهاي وارداتي و صادراتي فلسطينيان ساكن كرانه باختري و نوار غزه، تحقق اين تصميم بسيار دشوار خواهد بود.

پويش كميته ملي فلسطين در مقابله با اقدامات تنبيهي رژيم صهيونيستي در فوريه 2015ميلادي و با هدف تشديد تحريم كالاهاي اسراييلي در داخل كرانه باختري و نوار غزه آغاز شد. در نخستين مرحله اين پويش، به خرده فروشان فلسطيني دو هفته مهلت داده شد تا كالاها و محصولات صهيونيستي را از بازار حذف كنند.

بر اساس نظرسنجي انجام شده در يك مركز فلسطيني، 74 درصد از فلسطينيان اعلام كرده اند كه از طرح تحريم كالاها و محصولات اسراييلي حمايت مي كنند.

خاورم**9156**7074**1275