۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81567229
T T
۰ نفر
ارتباط بین كلانتری ها و مراجع قضایی با راه اندازی سامانه ارتباط الكترونیكی سرعت می گیرد

ایلام - ایرنا - مدیركل دادگستری ایلام سرعت، دقت و كاهش هزینه های دادرسی را از جمله مزایای راه اندازی سامانه ارتباط الكترونیكی پلیس و دستگاه قضایی اعلام كرد و گفت: در این سامانه امكان ارسال نامه مكانیزه از شعب و واحدهای قضایی دادگستری به نیروی انتظامی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، فارس نوری روز شنبه در آیین افتتاح سامانه ارتباط الكترونیكی پلیس و دادگستری اظهار كرد: راه اندازی این سامانه می‌تواند در جهت تعامل هر چه بهتر بین ناجا و مرجع قضایی و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های قضایی موثر باشد.

وی افزود: این امر ضمن تسهیل و شتاب بخشی در ارسال و اقدام دستورات قضایی از تردد فیزیكی پرونده و ارباب رجوع بین شعب و كلانتری ها به نحو چشمگیری خواهد كاست.

مدیركل دادگستری ایلام ادامه داد: بتدریج ارتباط مكانیزه بین تمامی واحدهای قضایی و انتظامی استان صورت می گیرد و این امر گامی اساسی در جهت رفع اطاله دادرسی و شتاب بخشی در رسیدگی است.

نوری یادآور شد: آسان‌سازی دسترسی به پلیس و دادسراها، بالا بردن دقت و صحت كار در تبادل اطلاعات و گزارشات، كاهش اطاله دادرسی، ارتقای امنیت برای اسناد و مدارك تبادل شده بین كلانتری‌ها و دادسراها، بروز كردن و به هنگام كردن ارتباطات، افزایش بهره‌وری و كاهش هزینه‌ها از مزایای راه‌اندازی سامانه الكترونیكی ارتباط بین مرجع قضایی و نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینكه باید برای رضایتمندی مردم در توسعه كمی و كیفی این سامانه تلاش كرد، گفت: كاربرانی كه در سطح محاكم قضایی و نیروی انتظامی در این سامانه فعالیت می كنند باید تحت آموزش های فنی و تخصصی قرار بگیرند.

مدیركل دادگستری ایلام با بیان اینكه پلیس با هیچ بخشی به اندازه دستگاه قضایی ارتباط ندارد و مجموعه این ارتباط در جهت امنیت جامعه است، گفت: امنیت یك امر ضروری است كه بویژه در بخش پیشگیری باید به آن توجه داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این آیین ابراز امیدواری كرد با گسترش اجرای این طرح بتوان خدمات بهتری در حوزه امور جاری كلانتری ها و پرونده های قضایی به مردم ارایه داد.

سردار علی دولتی با اعلام اینكه امروز این سامانه در استان ارتباط بین سه كلانتری و مراجع قضایی در مركز استان بصورت آنلاین برقرار می كند، افزود: پس از رونمایی از این ارتباط الكترونیكی بین كلانتری های مركز استان و مراكز قضایی و دادسراها شاهد برقراری ارتباط آنلاین و الكترونیك هستیم.

وی با تاكید بر اینكه یكی از مزیت های مهم این ارتباط، ارتقای رضایتمندی در بین شهروندان سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های قضایی و ارتباط سریع دستگاه قضا با كلانتری هاست، گفت: دستورات بین مراجع قضایی و كلانتری ها برای پیگیری پرونده ها با امنیت كامل در این سامانه پیگیری و رصد می شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام ابراز امیدواری كرد با آغاز بكار این سامانه تحول بزرگی در ارتباط با فعالیت نیروی انتظامی و رسیدگی به پرونده ها در قوه قضاییه صورت گیرد.

6034