۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۰۵
کد خبر: 81573991
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در خراسان: استقلال قضات عامل استحكام آراء قضايي است

مشهد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استانهاي سه گانه خراسان و توليت آستان قدس رضوي گفت: يكي از نكاتي كه هم مدنظر شرع مقدس و قانونگذار بوده حفظ استقلال قضات و دستگاه عدليه است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد زيرا اين موضوع از عوامل استحكام آراء و تصميمات قضايي است.

دادگستري خراسان رضوي روز پنجشنبه به نقل از آيت الله عباس واعظ طبسي در ديدار با رييس كل و جمعي از مسوولان دادگستري استان گزارش داد: بايد انتظارات مقام معظم رهبري از دستگاه قضا بيش از پيش مورد توجه مسوولان اين حوزه قرار گيرد.

وي با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در دادگستري خراسان در مدت تصدي مديريت جديد ضمن آرزوي توفيق براي مسوولان و كاركنان دستگاه قضايي خواستار اهتمام بيش از پيش در پيشبرد اهداف نظام مقدس اسلامي در تسهيل دسترسي به عدالت براي آحاد جامعه شد.

نماينده ولي فقيه در استانهاي سه گانه خراسان و توليت آستان قدس رضوي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب و شعار تعيين شده سال توسط معظم له نيز گفت: يكي از ويژگيهاي خراسان تعامل و همراهي مسوولان با يكديگر است و اميدواريم دستگاه قضايي به حركت مثبت خود در ارتقاء مؤثر با ساير دستگاهها و سازمانها در چارچوب وظايف و اختيارات قانوني ادامه دهد.

وي همچنين خواستار توجه كافي به جنبه هاي اجتماعي و اقتصادي تصميمات قضايي شد و افزود: تصميمات به ويژه در سطح كلان بايد منطبق بر قانون، با در نظر گرفتن افكار عمومي و پشتيباني اقدامات و احكام قضايي در بخش اجراي احكام باشد.

آيت الله واعظ طبسي گفت: يكي ديگر از نكاتي كه بايد مدنظر مسوولان قضايي باشد توجه به جنبه اعتمادسازي و ايجاد اطمينان در جامعه است كه در اين زمينه مي توان از ظرفيت شوراهاي حل اختلاف كه منشأ ديني نيز دارد در بستر توسعه و ترويج فرهنگ صلح و سازش بهره گرفت.

وي همچنين با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوي در حاشيه شهر مشهد خواستار توجه بيش از پيش مسوولان در حوزه هاي مختلف به مسائل و مشكلات حاشيه شهر شد و افزود: اين مشكلات بايد در سريعترين زمان ممكن و به طريق مطلوب حل شود و چنانچه هر دستگاه به وظيفه خود به درستي عمل كند ان شاء الله شاهد رفع مشكلات خواهيم بود.

7498/1858