۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81577909
T T
۰ نفر
مجلس حذف یارانه پردرآمدها را تایید اما سازمان هدفمندی سكوت كرد

تهران - ایرنا - حذف یارانه 5 گروه روز جاری(دوشنبه)در حالی منتشر شد كه سازمان هدفمندسازی یارانه ها این خبر را نه تایید و نه تكذیب كرد اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گویند یارانه ها برخی از پردرآمدها حذف شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در حالی اخباری مبنی بر واریز نشدن یارانه برخی از گروه های پردرآمد از جمله پزشكان، مالكان خودروهای گران قیمت لوكس، صاحبان صرافی‌ها، اعضای هیات مدیره بانك‌ها و هیات مدیره شركت‌های خصوصی منتشر شده كه سازمان هدفمندی یارانه ها در این خصوص سكوت اختیار كرده است.

مسعود كاوسی مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه ها، این خبر را نه تكذیب و نه تائید كرد اما گفت: براساس قانون بودجه سال 94، مسئول شناسایی و حذف یارانه بگیران پردرآمد وزارت كار؛ تعاون و رفاه اجتماعی است و اطلاعات، سئوالات و پاسخ ابهامات را از وزارت تعاون و سخنگوی دولت باید دریافت كنید و سازمان هدفمندی یارانه ها در این زمینه پاسخگو نخواهد بود، زیرا فقط یك سازمان اجرایی است.

براساس تكلیف مصرح در بند 'ح' تبصره 20 قانون بودجه سال 94 كل كشور، دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع كند. خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سكونت و میزان درآمد تعیین می شود.

براساس قانون بودجه سال 1394 میزان درآمد هدفمندسازی یارانه ها از 42 به 39 هزار میلیارد تومان برای توزیع نقدی كاهش یافته و این در حالی است كه حدود 76 میلیون متقاضی یارانه نقدی در كشور وجود دارد.

البته محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بهمن ماه سال گذشته از آغاز حذف یارانه بگیران ثروتمند و یارانه بگیران خارج از كشور خبر داده بود و اخیرا علی ربیعی وزیر كار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی شناسایی دهك‌های درآمدی با حضور در مجلس اعلام كرده كه یارانه نقدی تعداد زیادی از اقشار با درآمد بالا در مرحله پنجاهم (فروردین امسال) حذف شده و به تدریج این فرآیند ادامه خواهد یافت.

البته ایرج ندیمی عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: بنابر اظهارات دولت علاوه بر اینكه نسبت به حذف بخشی از یارانه‌بگیران پردرآمد اقدام شده ، دولت در حال حذف برخی دیگر از افراد است.

وی با تاكید بر اینكه ملاك دولت برای حذف یارانه‌بگیران، تنها درآمد افراد بوده، خاطرنشان كرد كه حذف یارانه‌بگیران براساس دهك، گروه، طبقه و یا صنف نبوده است.

ندیمی تصریح كرد: قرار است افرادی كه در طبقات مرفه درآمدی هستند به مرور از دریافت یارانه حذف شوند.

وی با بیان اینكه، دولت در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده است، گفت: از آنجا كه دولت از نمایندگان خواسته این اطلاعات افشا نشود امكان ارایه اطلاعات را ندارم.

اقتصام(2) 9141**1558
۰ نفر