۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81579641
T T
۰ نفر

كاهش 50 درصدي صدور پروانه ساختماني در اروميه

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81579641
كاهش 50 درصدي صدور پروانه ساختماني در اروميه

اروميه - ايرنا - شهردار اروميه گفت: صدور پروانه ساختماني در سال 93 در اين شهر نسبت به سال 92 به نصف رسيد كه اين امر در كاهش درآمدهاي مديريت شهري موثر بود.

محمد حضرت پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال گذشته، يك هزار و 886 پروانه ساختماني در اروميه صادر شد در حالي كه اين رقم در سال 92 به حدود سه هزار و 900 مورد رسيده بود.

وي ادامه داد: اميدواريم امسال اين كاهش جبران شده و شاهد رونق ساخت و ساز و صدور پروانه ساختماني در اروميه باشيم.

وي اضافه كرد: اين تعداد پروانه صادر شده در سال 93 شامل چهار هزار و 578 واحد مسكوني با زيربناي 960 هزار متربع بود.

شهردار اروميه ادامه داد: تعداد پروانه هاي تك واحده صادر شده 998 فقره و دو واحده 443 فقره است كه 76 درصد پروانه هاي صادره را به خود اختصاص مي دادند.

وي گفت: 181 پروانه براي واحدهاي پنج يا بالاتر صادر شده كه شامل 10 درصد پروانه هاي صادر شده هستند.

حضرت پور اظهار كرد: مديريت شهري اروميه به دنبال توسعه عمودي است ولي برخلاف برنامه ريزي ها، سه چهارم پروانه هاي صادره در يك سال گذشته مربوط به ساختمان هاي يك و دو واحدي بود كه اين امر براي شهر نامناسب است.

وي افزود: بودجه امسال شهرداري اروميه 12 هزار و 600 ميليارد ريال است كه در اين خصوص با افزايش نسبت به سال گذشته روبرو هستيم و تمام توان خود را براي تحقق اين ميزان بودجه در حوزه درآمد بكار مي گيريم.

وي اظهار كرد: در چشم انداز بلند مدت در نظر گرفته شده براي اروميه، اين شهر، كلانشهري سالم، فرهنگي و دانش محور، مجهز به فناوري هاي نوين، با كيفيت و سبز همراه با حمل و نقل روان ترسيم شده است كه بايد در اين خصوص برنامه ريزي هاي طولاني مدتي داشته باشيم و دستگاههاي اجرايي استان نيز تعامل ويژه اي در اين راستا داشته باشند.

اروميه بيش از 700 هزار نفر جمعيت دارد كه در سطح 10 هزار و 50 هكتاري اين شهر زندگي مي كنند.

با اين تعداد جمعيت، اروميه در جمع 10 شهر پرجمعيت كشور قرار دارد.

8137/2093