باشگاههای ورزشی زیرزمینی ساماندهی می شوند/فعالیت دوهزار باشگاه غیرمجاز

مشهد-ایرنا- معاون ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ساماندهی باشگاههای ورزشی زیرزمینی ، ایمن سازی و استاندارد سازی وسایل ورزشی با جدید دنبال می شود.

فهیمه سروری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كمتر از یك چهارم باشگاههای ورزشی مجاز در كلانشهر مشهد ویژه بانوان است.

وی یادآورشد: هم اكنون از مجموع 382 باشگاه مجاز ورزشی در این شهر 23،5 درصد این تعداد معادل 90 باشگاه ویژه بانوان است.

به گفته سروری شمار باشگاههای خصوصی و غیر مجاز در خراسان رضوی بسیار زیاد و بالغ بر دو هزار باشگاه است كه نشان از تمایل عمومی به ورزش دارد.

وی با بیان اینكه از نیمه دوم پارسال واحد بازرسی ویژه در این زمینه تشكیل شده است، بیان كرد: با شناسایی و برخورد با باشگاههای زیرزمینی تلاش داریم نسبت به ایمن سازی ، استانداردسازی تجهیزات و جلوگیری از فعالیت های احتمالی غیر قانونی در این مراكز اقدام نماییم.

وی تاكید كرد:به هیچ وجه دنبال تعطیلی این مراكز نیستیم بلكه دنبال استاندارد سازی و زیر پوشش نظارت قرار دادن این واحدها از طریق صدور مجوز به منظور ایجاد فضای ورزشی امن برای مردم به ویژه بانوان هستیم.

سروری با بیان اینكه امسال سال خوبی برای ورزش بانوان بخصوص در حوزه باشگاههای ورزشی خواهد بود، افزود:تجویز تغذیه غیر استاندارد، حركت های اصلاحی غیر اصول و بعضا آسیب زا، امكانات و تجهیزات ورزشی غیر استاندار،دفعالیت مربیان فاقد صلاحیت وانجام فعالیت های خارج از حیطه تعریف شده برای یك باشگاه ورزشی مهمترین مسائل باشگاههای ورزشی زیر زمینی است.

وی تاكید كرد: مردم باید در شناسایی و معرفی باشگاههای غیر مجاز و زیرزمینی ورزش و جوانان را یاری كنند زیرا تعداد این واحدها و نیز گستردگی آنها در پهنه محلات بسیار زیاد است .

معاون ورزش بانوان اداره كل ورزش خراسان رضوی گفت: با شناسایی این مراكز دو مرحله اخطار كتبی و در صورت عدم اقدام برای دریافت مجوز نسبت به پلمپ و برخورد قانونی با این واحدها اقدام می گردد.

هم اكنون 382 باشگاه ورزشی در كلانشهر مشهد و 214 باشگاه ورزشی مشترك در سایر شهرستانهای خراسان رضوی فعالیت می كند.ك/3

7496/1211