۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۴۴
کد خبر: 81582675
T T
۰ نفر
حضور چشمگير ايران در بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب سارايوو

بلگراد- ايرنا- بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب سارايوو كه يكي از مهمترين رويدادهاي فرهنگي بوسني و هرزگوين محسوب مي شود با حضور چشمگير ايران گشايش يافت.

به گزارش ايرنا از رايزني فرهنگي ايران در سارايوو، عصمت حبيبوويچ رييس انجمن نوسندگان و كتاب خانه هاي بوسني و هرزگوين در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه به افزايش تعداد غرفه ها و ناشرين نسبت به نمايشگاه كتاب در سال گذشته اشاره كرد و گفت كه ناشرين داخلي 65 درصد از مجموع ناشرين شركت كننده در نمايشگاه را تشكيل مي دهند.

در مراسم افتتاحيه بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب سارايوو همچنين «ايوو كومشيچ» شهردار سارايوو، «ابراهيم اسپاهيچ» رييس بنياد ناشرين و كتابخانه هاي بوسني و هرزگوين، «محمد رضا آرام» رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و برخي از شخصيت هاي فرهنگي و سياسي بوسني و هرزگوين حضور داشتند.

غرفه امسال رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سارايوو با بيش از 100 عنوان كتاب ترجمه شده به زبان بوسنيايي با موضوعات قرآن و معارف اسلامي، ايران شناسي و اماكن تاريخي و گردشگري ايران اسلامي، برخي متون ادب فارسي، ادبيات كودكان حضور چشمگير داشت كه در روز اول بيشترين بازديدكنندگان را داشت.

غرفه رايزني فرهنگي ايران در سارايوو همچنين در نمايشگاه بين المللي كتاب سارايوو مانند سال هاي گذشته، فرهنگ و تمدن ايران اسلامي را با كتاب، صنايع دستي، بروشور هاي فرهنگي، نقشه و فيلم هاي مستند در باره ايران به نمايش گذاشت كه مورد استقبال وافر بازديد كنندگان قرار گرفت.

در اين نمايشگاه همچنين مراكز ايراني حاضر در سارايوو از جمله بنياد ملاصدرا و موسسه ابن سينا سارايوو نيز به عرضه محصولات خود پرداختند.

در بيست و هفتمين نمايشگاه كتاب سارايوو بيش از 160 ناشر داخلي و خارجي از كشورهاي ايران، انگليس، آلمان، فرانسه، آمريكا، كرواسي، صربستان و مونته‌نگرو، اسلووني و تركيه آخرين دستاوردهاي خود را در زمينه‌هاي گوناگون فرهنگي، هنري، علمي، آموزشي و ... در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي دهند.

اين نمايشگاه، امسال نيز همانند سال هاي گذشته به بهترين ناشر، مؤلف، زيباترين كتاب، بهترين كتاب كودكان و به بهترين غرفه كتاب در پايان كار نمايشگاه، جوايزي را اهدا مي كند.

نمايشگاه كتاب سال گذشته حدود 50 هزار بازديد كننده داشت و انتظار مي رود كه بيش از 60 هزار نفر از نمايشگاه كتاب امسال سارايوو ديدن كنند.

نمايشگاه بين الملي كتاب سارايوو كه در مركز اسكندريه سارايوو داير شده تا 6 ارديبهشت براي بازديد عموم آزاد است.

اروپام**5**436**1547
۰ نفر