۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۱۰
کد خبر: 81584476
T T
۰ نفر
17 واحد تولیدی متخلف در ایلام به مراجع قضایی معرفی شدند

ایلام - ایرنا - مدیركل استاندارد ایلام از معرفی 17 واحد تولیدی متخلف این استان به مراجع قضایی در طول سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره كل استاندارد ایلام، محمد مددی گفت: این واحدها بدلیل جعل علامت استاندارد، نداشتن پروانه كاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد علامت استاندارد و ممانعت از ورود كارشناسان به واحد تولیدی به مراجع قضایی و تعزیرات حكومتی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین خط تولید 25 واحد تولیدی در استان بدلیل نداشتن پروانه كاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد علامت استاندارد، عدم اقدام لازم برای دریافت پروانه استاندارد و عدم رعایت موازین استاندارد، توقیف، لاك و مهر و پلمب شد.

مددی ادامه داد: اداره كل استاندارد استان ایلام بمنظور حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مكلف به نظارت بر فرآورده های مشمول استاندارد اجباری است.

وی اضافه كرد: این اقدام طبق تبصره 4 ذیل ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مددی گفت: هرگاه اجرای استاندارد در مورد كالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمركز، توزیع و فروش این گونه كالاها با كیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی اضافه كرد: بر اساس این ماده قانونی با رعایت شرایط و امكانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذكر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یك ماه تا دو سال و جزای نقدی از یكصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حكم محاكم صالحه محكوم خواهد شد.

مددی ابراز امیدواری كرد كه همه صاحبان واحدهای تولیدی و توزیع كنندگان نسبت به رعایت استاندارد اجناس خود به منظور حفظ سلامت جامعه و تداوم كار خود اقدام كنند.

7177/6034