۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۲۱
کد خبر: 81587266
T T
۰ نفر
شوراها كانون تمرين دموكراسي همه امور هستند/ از تفرقه بپرهيزيد

كرمانشاه – ايرنا - استاندار كرمانشاه با بيان اينكه شوراها، مركزي براي تمرين دموكراسي در تمامي امور هستند،گفت: روسا و اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستا بايد از مباحث تفرقه برانگيز پرهيز كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ابراهيم رضايي بابادي عصر دوشنبه در نشستي كه به مناسبت روز شوراها با حضور اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاهاي استان در سرسراي شهداي دولت استانداري برگزار شد، افزود: بايد آموزش و استفاده از نظر كارشناسان و متخصصان توسط روسا و اعضاي شورا در اولويت قرار گيرد.

رضايي با اشاره به افزايش پنج برابري سازمان هاي مردم نهاد استان در سال گذشته، اظهار كرد: كمك به تشكيل سازمان هاي مردم نهاد يكي از وظايف شوراها است و بايد براي وسعت بيشتر اين سازمان ها در كرمانشاه تلاش شود.

وي شوراها را نهالي نوپا در كشور توصيف كرد و افزود: قانون شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال 63 تصويب شد و در سال 77 به اجرا درآمد در حاليكه بارها شاهد تغييرات قانون شوراها قبل از اجرا شدن آن بوده ايم.

به گفته استاندار كرمانشاه اساس حكومت اسلامي، مردم سالاري ديني است و برگزاري جلسات منطقه اي موجب قدرت بيشتر شوراها مي شود.



**پيشرفت 75 درصدي پروژه آبشوران



رييس شوراي اسلامي شهر كرمانشاه نيز از پيشرفت 75 درصدي ساماندهي رودخانه فصلي آبشوران كرمانشاه در ماه هاي اخير خبر داد و افزود: ساماندهي آبشوران معضلي 25 ساله است كه سالها به حال خود رها شده بود و اكنون با حمايت استاندار و تلاش اعضاي شورا و شهرداري كرمانشاه پيشرفتي مطلوب دارد.

سالار احمدزاده اظهار كرد:خوشبختانه نگرش مثبت استاندار كرمانشاه به شوراهاي شهري و محلي، جايگاه ويژه اي به آن بخشيده و شاهد همدلي و صميميت در بين اعضاي شورا و شهرداري هاي مناطق استان هستيم.

استان كرمانشاه داراي 30 شهر و 2 هزار و 600 روستا مي باشد و شهر كرمانشاه نيز داراي 15 عضو اصلي در شوراي شهر است.

6539/7460