۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81588047
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه: وظیفه مجریان انتخابات اجرای صحیح قانون است

كرمانشاه - ایرنا - استاندار كرمانشاه گفت: وظیفه مجریان اجرای صحیح قانون است و هیچ مسوولی نباید گرایش خاصی به نماینده یا كاندیدایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری به نقل از ابراهیم رضایی بابادی در نشست عصر روز دوشنبه در جمع مدیران ستادی و فرمانداران افزود: چنانچه احساس كنم كه مسوول، فرماندار و یا بخشدار گرایش به كاندیدایی دارد حتی اگر شب انتخابات هم نیاز باشد وی را بركنار خواهم كرد.

وی در این نشست كه معاونین استانداری نیز حضور داشتند، برگزاری انتخابات سالم را یك دستاورد بسیار مهم برای كشور دانست و تصریح كرد: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات در كشور به صورت مستمر برگزار شده كه یك دستاورد بسیار مهم برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات امسال خاطرنشان ساخت: هر روز كه می گذرد حساسیت این انتخابات بیشتر می شود و رفتار مدیران توسط وزارت كشور مورد بررسی قرار می گیرد.

رضایی با بیان اینكه وظیفه اصلی مجریان، رعایت قانون است گفت: وزارت كشور برنامه ای برای ارزیابی از اقدامات تمامی فرمانداران و بخشداران برای اجرای صحیح قانون انتخابات تدوین كرده كه این موضوع با دقت مورد رصد و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در انتخابات نباید آبرو و اعتبار خود را هزینه كنیم كه آیا فردی انتخاب بشود یا نشود.

رضایی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینكه میزان رای ملت است و همچنین سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینكه رای مردم حق الناس است تصریح كرد: مجریان فقط باید تلاش كنند تا انتحابات به شكل صحیح و با سلامت كامل برگزار شود در این راستا تسلط فرمانداران و بخشداران به قانون انتخابات بسیار مهم است زیرا دولت با جدیت كامل تلاش دارد تا از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

وی انتخاب كاندیداها را از اختیارات رای دهندگان و مردم برشمرد و گفت: این كه مردم به چه كسی رای بدهند یا ندهند از اختیارات آنهاست اما مجریان انتخابات وظیفه دارند كه زمینه را برای حضور بانشاط و گسترده مردم در انتخابات فراهم سازند تا شور و شعف در زمان انتخابات ایجاد شود و مشاركت مردم افزایش پیدا كند.

وی تلاش برای افزایش مشاركت و حضور مردم در انتخابات را در راستای تحقق فرمایش های مقام معظم رهبری و همچنین برنامه های رییس جمهوری برشمرد و گفت: فرمانداران و بخشداران باید با تمامی گروه ها و احزاب سیاسی برای تشویق و ترغیب مردم در برگزاری انتخابات نشست داشته باشند اما اینكه مشاهده شود فقط با گروه خاصی جلسه دارند پذیرفتنی نیست.

استاندار كرمانشاه گفت: ما هیچ توجیه شرعی و قانونی نداریم كه به افراد یا كاندیداهایی گرایش داشته باشیم و این موضوع باید به تمام عوامل اجرایی در استان گوشزد شود.

وی یادآور شد: تمامی اقدامات بخشداران و فرمانداران در این راستا مورد ارزیابی قرار می گیرد لذا همه باید تلاش كنند تا مر قانون به صورت صحیح و همه جانبه رعایت شود.

وی از فرمانداران و بخشداران خواست كلیه مباحث مربوط به قانون و آئین نامه انتخابات را مطالعه كنند و اگر فردی تخلفی انجام داد در جریان باشند كه چگونه از مراجع قانونی مورد پیگیری قرار دهند.



* اعتبار و منزلت پاسپورت ایرانی در دولت یازدهم افزایش یافته است



استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: برخلاف صحبت هایی كه در خصوص بحث كمپین پاسپورت ایرانی می شود، اعتبار و منزلت پاستورت ایرانی در دولت یازدهم افزایش یافته است.

رضایی بابادی افزود: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات خوب و اثربخشی در بخش ها و حوزه های مختلف استانداری صورت گرفت كه جای تقدیر و تشكر دارد.

وی اظهار كرد: در حوزه امنیت، عمران، اشتغال، اصلاح و تحول اداری، بحث تامین اجتماعی روستاییان و رسیدگی به امور ایثارگران اقدامات خوبی انجام شد و تلاش های مناسبی صورت گرفت.

استاندار كرمانشاه تلاش برای ایجاد بسترهای لازم برای گام برداشتن به سمت توسعه را افتخاری بزرگ برای مجموعه مدیریتی عنوان كرد و اظهار داشت: اگر مدیری از صبح تا نیمه شب هم برای چنین مردمی كه در طول 8 سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت كردند، تلاش داشته باشد، یك وظیفه حداقلی را انجام داده زیرا خدمت به این مردم افتخار است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارتباط بیشتر مدیران و فرمانداران با رسانه ها شد و گفت: ارتباط با رسانه ها بسیار مهم است و مدیران باید از این موضوع به عنوان یك فرصت استفاده كنند.

وی همچنین با اشاره به شكل گیری بعضی از مسائل همچون بحث كمپین پاسپورت ایرانی در برخی رسانه ها و سایت ها، خاطرنشان ساخت: اعتبار و شان دكتر روحانی به عنوان یك رییس جمهوری مشخص است و اعتبار این دولت در دنیا هر روز بیشتر می شود و همه كشورها در خصوص اعتبار رییس جمهوری حساب باز كرده اند و در عزیمت ایشان به كشورهای مختلف می بینیم كه چه كسانی برای دیدار با دكتر روحانی صف می بندند.

وی گفت: این دولت تلاش دارد اعتبار، شان، منزلت و پاسپورت ایرانی افزایش پیدا كند و خوشبختانه طی همین مدت نیز افزایش یافته است لذا باید مراقب باشیم تا فضاسازی علیه مجموعه دولت صورت نگیرد.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به سفر مدیریت ارشد استان به شهرستان ها و اتخاذ تصمیمات در این خصوص از فرمانداران خواست این مسائل پیگیری و دنبال شوند تا اثرات مناسبی برای این شهرستان ها ایجاد شود.

وی همچنین مدیران و فرمانداران را نیز به تعامل بیشتر با مشاورین جوان و حضور در مساجد فرا خواند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، فرمانداران را از رفت و آمدهای غیرضروری به مركز استان برحذر داشت و افزود: حضور دائم در شهرستان ها از موضوعاتی است كه باید توسط فرمانداران رعایت شود و با توجه به راه اندازی سیستم های جدید مانند ویدئو كنفراس دیگر نیازی به حضور مستقیم فرمانداران در برخی از جلسات كه در كرمانشاه تشكیل می شود، نیست.

استاندار كرمانشاه با بیان اینكه از اولویت های بسیار مهم در استان تلاش برای ایجاد اشتغال است، از فرمانداران خواست شخصاً در تمامی جلسات كارگروه اشتغال و برنامه ریزی شهرستان ها حضور داشته باشند و نسبت به بررسی ایجاد زمینه های جدید برای اشتغال اقدام كنند.

رضایی ادامه داد: با توجه به اینكه مهمترین معضل استان بحث بیكاری است قابل قبول نیست بعضی از مسوولین در جلسات كارگروه اشتغال حضور نداشته باشند.

وی خطاب به فرمانداران گفت: زمانی كه تشخیص دادید كه مهمترین مسائل و مشكلات شما در شهرستان ها چیست باید برای رفع آن مشكل با تمام جدیت و تلاش اهتمام داشته باشید.

ربیس شورای اداری استان در ادامه یكی دیگر از مهمترین كارها در استان را رفع مشكلات مربوط به واحدهای تولیدی برشمرد و اظهار داشت: برای رفع این واحدها برنامه داریم زیرا انجام این كار با توجه به اینكه زیرساخت های آنها آماده هستند، كاری عقلانی است.

وی اظهار داشت: توجه به معشیت مردم برای ما مهم است زیرا از اولین وظایف حكومت رسیدگی به این امور است.

رضایی همچنین از فرمانداران خواست نسبت به رعایت صرفه جویی و كاهش هزینه ها نیز تلاش خود را بكار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم استقبال در شهرستان ها برای ورود استاندار یا وزیر یا هر مسوول دیگری، فرمانداران را بشدت از انجام این امور برحذر داشت و گفت: وقتی حضرت علی (ع) در جامعه اسلامی این نوع رفتار را مورد مذمت قرار داده است این گونه رفتارها در شهرستان ها باید پرچیده شود.

8066